امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
گذری بر تاریخ در تله فیلم طنز:
گذری بر تاریخ در تله فیلم طنز:

گذری بر تاریخ در تله فیلم طنز من و خودم یهویی در زنجان

مشاهده ۶۴۰
۱۳۹۸/۱۱/۲۳- ۰۸:۱۷
تعداد بازدید:640

تله فیلم «من و خودم یهویی»، تولید صداوسیمای مرکز زنجان در مرحله تدوین قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فیلم تلویزیونی روایتگر زندگی فردی به‎نام صفر علی است که در اواخر دوران قاجاریه زندگی می‌کند و تلاش دارد با ماشین زمان مدائن‌الزمان ضمن سفر به گذشته و آینده به بررسی مشکل کم آبی فلات ایران در ادوار مختلف بپردازد. وی دراثر خطای ماشین زمان به سال1398 می آید و مبهوت و وحشت‌زده از زندگی ماشینی، متوجه می‌شود مشکل کم آبی و کاهش نزولات جوی پس از گذشت سال‎های طولانی در ابعادی جدیدتر دامنگیر کشور شده است.

درکنار داستان اصلی مسائلی مانند اهمیت صنایع دستی استان، به‎ویژه صنعت چاقو، ملیله، مس و چارق‎دوزی، ابنیه و اماکن تاریخی و موضوع انتخابات و ضرورت یک انتخاب خوب و اصلح و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی هم در پیچ و خم سیر تاریخی صفر علی پیش می‎آید و پیام‎های مهمی مانند مصرف بهینه آب در بخش‎های مختلف به‎ویژه کشاورزی و خانگی، همچنین انتقال مفاهیم فرهنگی ارزشمند بودن این نعمت بزرگ الهی به نسل‎های آینده در قالب دیالوگ‎های ظریف گنجانده شده است.

تصویربرداری این تله فیلم در سه شهر زنجان، طارم و سلطانیه در 110 سکانس از تاریخ 14 دی ماه آغاز و در15 بهمن ماه 98 به اتمام رسید.

در این تله فیلم 65 بازیگر از چهره‌های مشهور ملی و بومی حضور دارند و براای تصویربرداری از 42 لوکیشن تاریخی و 20 لوکیشن شهری استفاده شده است.

تهیه‎کننده این تله فیلم حسن دهقان کمارجی است که در کارنامه هنری خود تولید 8 سریال تلویزیونی، 9 تله فیلم، 62 مستند، آهنگسازی 10 سریال و فیلم و کسب مقام‎های مختلف 50 جشنواره داخلی و بین‎المللی را دارد.

کارگردان تله فیلم «من و خودم یهویی» حمیدرضا رفائی است که از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به کارگردانی فیلم اجباری اشاره کرد.

نویسنده این اثر مهرداد نیکنام، جانشین تهیه‎کننده: سید مهدی نوابی، ناظر کیفی داریوش مختار، مدیر تصویربرداری علیرضا بیات، طراح گریم و لباس زهرا بابایی و بازیگردان آن محمد رسولی است.

بازیگران اصلی تله فیلم «من و خودم یهویی» محمد فیلی، آتش تقی پور، سجاد دیرمینا، آیسان والی، فرهاد تاوتلی، پانته آ کیقبادی، مشهود ابراهیم خانی و صفر علی کریمی هستند.

این تله فیلم به سفارش سیمای استان‎هاتهیه شده است.

امتیاز شما