امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گفت‎وگو با پرفسور هرمز فرهت، سازنده موسیقی «گاو» در نام‎آوران رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۶۳
۱۳۹۸/۱۱/۲۳- ۱۴:۲۸

برنامه «نام آوران» رادیو فرهنگ، پنجشنبه 24 بهمن با پرفسور هرمز فرهت استاد بین‎المللی موسیقی کلاسیک و موسیقیدان برجسته ایرانی و آهنگساز موسیقی فیلم «گاو» داریوش مهرجویی گفت‎وگو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نام‎آوران ایران زمین» این هفته به پخش گفت‎وگوی اختصاصی «علی عظیمی‎نژاد» با « پرفسور هرمز فرهت » استاد بین‎المللی موسیقی کلاسیک و موسیقیدان برجسته ایرانی که سال‎ها ریاست «دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین» را بر عهده داشت اختصاص دارد.
در این برنامه «علی عظیمی‎نژاد» با پروفسور «فرهت» که اکنون دوران بازنشستگی خود را در ایرلند می‌گذراند، گفت‎وگو می‌کند.
پروفسور «فرهت» از جمله موسیقیدانانی است که در بازار پُرهیاهوی موسیقی و و فضای بی‎خبری رسانه‎ای در کشور کمتر نامی از آن‌ها برده می‌شود، این هنرمند برجسته ایرانی که مقیم خارج از کشور است، دارای دکترای موسیقی‎شناسی از دانشگاه یو.سی.ال. ای بوده و آثار ارزشمندی را تولید کرده است. «هرمز فرهت» در پیش از انقلاب در زمینه موسیقی فیلم هم فعال بود که از شاخص‎ترین آثارش می‎توان به «دایره مینا»، «گاو»، «صادق کرده» و «آرامش در حضور دیگران» نام برد. همچنین 2 سال پیش برای اولین بار به شکل رسمی آلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی دکتر هرمز فرهت در ایران منتشر شد.
هرمز فرهت چهره شناخته شده موسیقی کلاسیک کشورمان محسوب می‌شود که سال‎ها ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین را بر عهده داشته و پیش از انقلاب نیز رئیس بخش موسیقی دانشگاه تهران بوده است.
«نام‎آوران ایران زمین» برنامه‎ای است که در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه‎کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای علی عظیمی‎نژاد، روزهای پنجشنبه ساعت 19:30 از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز پخش می‌شود و به گفت‎وگو با اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر ایران زمین می‌پردازد.

امتیاز شما