امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

از صدای موج خنده تا سیمای وهارانه/ نوروز در مرکز ایلام

مشاهده ۶۷۰
۱۳۹۸/۱۲/۱۳- ۱۹:۱۲

رسانه استانی مرکز ایلام، سال نو را با برنامه‌های متنوع و سرگرم‏‎کننده‎ای آغاز می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت‎های مختلف رسانه استانی ایلام امسال با دست پر به استقبال نوروز 99 می‎روند.

تهیه‎کنندگان و عوامل سیمای مرکز ایلام علاوه بر پخش زنده برنامه 180 دقیقه‎ای همراه با آیتم‎هایی متنوع مانند آیتم شهید مدافع حرم، گزارش مرزبانی از نقطه صفر مرزی، گزارش پنجشنبه آخر سال از امام‎زاده سیدحسن (ع) مهران، سمنوپزی، شاهنامه‎ کردی، فلسفه و رسوم نوروزی کردی با حضور میهمانان برنامه همزمان با تحویل سال 1399با مخاطبان ایلامی همراه می‎شوند.
ویژه برنامه‌هایی نظیر «جنگ شبانه» «وهارانه»، برنامه‌های تولیدی «جرخه‎جم»، «بنه مال»، «کودک ریوار» و همچنین مستندهای فاخر تولید مرکز ایلام مانند «سوسن در سحر می‌شکفد»، «آوای جغد کوچک»، «خلیل و جلیل»، «در امتداد کبیر کوه»، «زندگی در کسوف»، «حیات در رگ‎های سرد»، «در پناط بلوط»، مستندهای «ایران‎شناسی» و فیلم‎های سینمایی «ایران شاد» و برنده جوایز بین‎المللی و... از روز اول فروردین، به صورت 24 ساعته از سیمای ایلام پخش می‎شوند.

عوامل پر تلاش صدای مرکز ایلام نیز از اول فروردین 99 به مدت 15 روز، به‎صورت روزانه با برنامه صبحگاهی «بهار ایلام»، برنامه عصرگاهی «وهار ایلام»، مسابقه فرح‏بخش و خانوادگی «دوسانه»، برنامه طنز «موج خنده» و «بزه خه نگ»، برنامه‌های معارفی همچون «بر آستان جانان» و «تا ملاقات خدا» و برنامه کودک و نوجوان را برای شنوندگان رادیو ایلام روی آنتن می‎برند.
همچنین  این رادیو برنامه‌های تولیدی چون «بازی‎های محلی»، «سیران وهار»، «تمنای وصال»، برنامه‌های شبانگاهی «گلبانگ شبانه» و مستندها و نمایش‎های فرح‎بخش را نیز برای شنوندگان در نظر گرفته گرفته است.

خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و سایر عوامل معاونت خبر مرکز ایلام آماده اطلاع‎رسانی، تولید و پخش گزارش‎های مختلف نوروزی هستند. تولید و پخش گزارش‎های مختلف شامل انعکاس ظرفیت‎های گردشگری و معرفی مکان‌های دیدنی و طبیعی استان، گزارش از بازار شب عید با حضور مردم، گزارش استقرار گروه‎های امداد و نجات هلال احمر و پلیس راه در نیمه اسفند تا پانزدهم فروردین، گزارش شهرستان‌ها از مناطق دیدنی و تفریحی و بازدید مسافران نوروزی از این مناطق از جمله این فعالیت‎هاست.

وی همچنین به تدارک ویژه معاونت فضای مجازی مرکز و حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تولید و پخش ویدئو کلیپ‎های معرفی استان و آثار تاریخی و طبیعی آن، اینفوگرافی نقاط تاریخی و دیدنی استان، نماهنگ‎های مربوط به طبیعت زیبای استان، ارائه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری و نیازمندی‎های گردشگران در فضای مجازی، باز نشر تولیدات رادیو و تلویزیون در بستر فضای مجازی، حاصل تدارک گسترده این معاونت در ایام نوروز 99 است.

امتیاز شما