امروز سه شنبه  ۶ خرداد ۱۳۹۹

نسخه آزمایشی

ابلاغ دستورالعمل ویژه نوروزی به مراکز استانی صداوسیما

مشاهده ۱۲۴
۱۳۹۸/۱۲/۲۳- ۱۷:۲۱
معاون امور استان‌های رسانه ملی، دستورالعمل ویژه نوروزی صداوسیمای مراکز را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در نامه‌ای به مدیران کل مراکز استانی رسانه ملی، دستورالعمل برنامه‌سازی و پخش ویژه نوروز 99 را ابلاغ کرد.
او در این نامه ضمن تشکر از زحمات و مجاهدت‌های مدیران، معاونان، تهیه‌کنندگان، برنامه‌سازان، مجریان، گزارشگران و نیز همه کارکنان حوزه‌های پیام، فنی، پشتیبانی و ستادی در مراکز بابت اقدامات و عملکرد سال 98 آورده است: سالی که آخرین روزهای آن را پشت سر می‌گذاریم مملو از حوادث و رخدادهای مختلف بود، از سیل ویرانگر در فروردین ماه در بسیاری از نقاط کشور، زلزله، حوادث آبان ماه، شهادت سردار صلح، امنیت و مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهادت جمعی از تشییع کنندگان در کرمان و بالاخره شهادت جمعی از هم‎وطنان عزیز در حادثه هواپیمای اوکراینی که در نهایت با «ویروس کرونا» در هفته‌های پایانی سال توأم شد و جمعی از هم‎وطنان عزیزمان را مبتلا و تعدادی نیز جان باختند البته روی دیگر این حوادث غم‌انگیز، اتفاقات و رخدادهای شیرین و بزرگی بود که ملت عزیز ایران افتخارآفرین آن بودند که از آن جمله می‌توان به حضور بی نظیر و چند ده میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان، راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و انتخابات دوم اسفند 98 اشاره کرد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان کرده است: صداوسیما و به‎طور اخص مراکز و شبکه‌های استانی در همه این حوادث، تحولات و رخدادها که با اشک و لبخند و غم و شادی همراه بود در خط مقدم نقش‎آفرینی کردند و اینجانب بر این باورم که حجم مسئولیت‌ها، کارها و برنامه‌سازی‌هایی که در سال جاری شبکه‌های استانی برعهده داشته‌اند در طول سالیان اخیر کم نظیر بوده است و از این حیث مراتب قدردانی، تشکر و سپاس خود را به یکایک همکاران خدوم و پر تلاشم در سراسر کشور تقدیم می‌کنم و از خداوند بزرگ برای همه شما گرامیان پاداش نیکو در دنیا و آخرت را خواهانم.
در ادامه نامه دکتر دارابی خطاب به مدیران کل مراکز صداوسیمای استان‌ها آمده است: استحضار دارید ویروس کووید 19 بیماری عالم‌گیر شده که تاکنون بیش از 110 کشور دنیا از جمله ایران عزیز را در بر گرفته و بسیاری از استان‌های ما درگیر این بلیه منحوس هستند. که حتماً با دعای خیر مومنان و عموم مردم، توکل به خدای بزرگ و توسل به وجود مقدس ائمه معصومان علیهم‎السلام و اهتمام و توجه بایسته به دستورات و مقررات بهداشتی امیدواریم که به‎زودی شاهد ریشه کن شدن آن باشیم، اما واقعیت آن است که این ویروس از یک سو اثرگذاری فراگیر و از سوی دیگر ماندگاری دارد. پذیرش همین واقعیت است که موجب تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، نمازهای جمعه و جماعات و سایر اجتماعات شده و در این زمینه رسالت تاریخی و خطیری بر عهده رسانه ملی و مراکز صداوسیما قرار دارد از این حیث معاونت امور استان‌ها از نخستین ساعات اعلام رسمی ابتلاء به این بیماری در کشور، تمهیدات لازم برای ایفای رسالت رسانه‌ای خود اتخاذ کرد که اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش، آرام‌بخشی چهار راهبرد معاونت برای شبکه‌های استانی بود و در این بین، صداوسیمای مراکز با درک درست این رخداد، با هوشیاری و اقدام حرفه‌ای رسانه‌ای به وظایف محوله همت گماشتند که دستورالعمل های ابلاغی و ارسالی در این زمینه گویای این امر است.
دکتر دارابی در بخش دیگری از نامه خود به مدیران کل مراکز با اشاره به نزدیک بودن نوروز 99 تصریح کرده است: اینک که در آستانه تعطیلات نوروز قرار داریم و سیاست‌ها و مقررات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم سفر و در خانه ماندن است، ضروری است شبکه‌های استانی موارد مهمی را در دستور کار قرار دهند؛ این دستورالعمل‌ها شامل مراقبت و صیانت از همکاران برای مصون ماندن از ویروس بر اساس ابلاغیه‌های رسمی، تغییر اساسی جدول برنامه‌ها و پخش (کنداکتور) صداوسیما متناسب با شرایط و اقتضائات جدید، اطلاع‌رسانی مستمر و مسئولانه توام با اجتناب از ایجاد ترس، نگرانی و بیم در میان مردم در عین حال برجسته‌سازی واقعیت فراگیری ویروس کرونا و طراحی جدول پخش برنامه‌ها با رویکرد طنز و نشاط، پر کردن اوقات فراغت، تفریحات و سرگرمی، آموزش و اطلاع‌رسانی در ایام نوروز است همچنین از آنجا که احتمال طولانی شدن دوره مهار، مقابله و کنترل ویروس وجود دارد شبکه‌های استانی برای ایام ماه مبارک رمضان و تابستان نیز برنامه‌ریزی لازم مبتنی بر نوآوری، جذابیت، تاثیرگذاری، تنوع و توجه به مخاطبان را مدنظر قرار دهند.
در ادامه به بایسته‌ها و ملاحظات در برنامه‌سازی‌های دوره شبه قرنطینه اشاره و خاطرنشان شده است: این بایسته‌ها شامل موارد متعددی هستند که از آن جمله باید گفت رسانه زبان گویای مردم و مشکلات آنان باشد، رسانه تریبون خدمات و مجاهدات مسئولان و مدیران کشور در این عرصه باشد، وحدت، همبستگی و اتحاد ایرانیان را دنبال کند، سبک زندگی در خانه ماندن را با برنامه‎سازی به مردم آموزش دهد، از پویش‌های خیران و نیکوکاران برای کمک به کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند حمایت کند و در نهایت در امر آموزش تحصیلی دانش‌آموزان کمک کار باشند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما