امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمد حمزه دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛
احمد حمزه دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛

همراهی رسانه ملی با ستاد ملی مدیریت کرونا عامل مؤثری در بهبود اوضاع کشور است

مشاهده ۶۷۶
۱۳۹۹/۰۱/۱۷- ۱۱:۵۸
تعداد بازدید:676

نماینده مردم کهنوج همراهی شبکه‌های صداوسیما را از عوامل موثر درکنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احمد حمزه دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به تولید محتوای آموزشی و خبری در رسانه ملی تاکید کرد: همکاری صداوسیما در بحران این بیماری، کمک های فراوانی به سیستم درمانی کرده و ما در طول این مدت شاهد بوده ایم، تمام مصوبات ستاد به سرعت در آنتن رسانه اطلاع رسانی می‌شود.

وی  پخش آیتم های آموزشی پیش از برنامه‌های پربیننده تلویزیون، همچون سریال «پایتخت» را از نمونه‌های این همکاری با رسانه ملی و کادر درمانی  دانست و اضافه کرد: در طول این مدت تلویزیون آموزش و سرگرمی را در هم ادغام کرد، همین موضوع هم عاملی موثر در بهبود شرایط و کنترل آن است.

این نماینده مجلس توضیح داد: همانطور که می دانید مهمترین مسئله در کاهش انتقال ویروس رعایت بهداشت فردی است موضوعی که در همه برنامه‌ها ملاحظه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اطلاع رسانی لحظه ای شبکه خبر را از دیگر امکاناتی دانست که رسانه ملی در اختیار ستاد ملی کرونا گذاشته است و اضافه کرد:  در شرایط بحرانی مردم اصولا تشنه دریافت اطلاعات شفاف و سریع هستند و شبکه خبر به همراه دیگر بخش های تلویزیون توانستند به خوبی این مساله را پوشش دهند.

حمزه با اشاره به حضور فضای مجازی در همه ابعاد زندگی مردم گفت: امروزه فضای مجازی از یکسو فرصت و از سوی دیگر تهدید محسوب می‌شود. این فضا فرصتی مناسب برای انتشار موارد علمی و تهدیدی در نشر اخبار کذب و مطالب غیر علمی   بوجود آورده است.  تولید برنامه‌ها و میزگردهای کارشناسی در رسانه ملی می تواند، خسارات را تا حد زیادی کاهش داده و سرعت شیوع آن را کم کند.

وی افزود: در شبکه‌های مجازی انواع درمان‌های غیر اصولی و بعضا خطرناک نظیر درمان‌های گیاهی، شیمیایی و حتی انرژی درمانی همرسانی می‌شود و رادیو و تلویزیون با دعوت از کارشناسان و متخصصان و آموزش صحیح می تواند،خسارات جانی و مالی را تا حد زیادی کاهش دهد، اتفاقی که تنها با ایجاد اعتماد در مخاطب امکان‌پذیر است.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس تولید برنامه‌های کوتاه را از دیگر راه‌کارهای موثر توصیف کرد و گفت: شبکه سلامت سیما با تولید میان برنامه‌های کوتاه قدم‌های خوبی برداشته است و ما شاهدیم این میان برنامه‌ها علاوه بر پخش در دیگر شبکه‌های سیما در شبکه‌های اجتماعی هم دست به دست می‌شوند.

 

امتیاز شما