امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تعامل بیشتر با رسانه استانی

مشاهده ۴۹۸
۱۳۹۹/۰۱/۲۴- ۱۴:۵۴

مدیر کل مرکز زنجان در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این استان، این سازمان را نهادی مردمی دانست که پایگاه مهم مذهبی و نهادی برآمده از متن انقلاب برای احیای فرهنگ دینی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی مدیر کل مرکز زنجان در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در تقویت اعتقادات و باورهای دینی و همچنین تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط چند سویه میان مسجد، خانه و مدرسه اظهار داشت: ایجاد و حفظ ارتباط موثر جوانان و مساجد قطعاً باعث رشد اعتقادی و مذهبی جوانان شده و تاثیرات فراوانی در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی ترویج مسجدمحوری در فعالیت‌های جوانان را از اولویت‎های رسانه استانی برشمرد و گفت: صداوسیمای استان همواره تلاش کرده است تا در برنامه‌های مختلف به ویژه در حوزه جوانان به این موضوع بپردازد که در این زمینه می‌توان به تولید برنامه مسجد اوشاقلاری اشاره کرد که حضور نوجوانان و جوانان در مساجد فعال زنجان و  فعالیت‌های مختلف آنان با محور مسجد، روحانیت و بسیج به تصویر کشیده می‌شود.

مدیرکل رسانه استانی زنجان از مقدمات تولید مستندهای جدید مسجد محور خبر داد و افزود: معرفی مساجد و کانون‌های فعال مذهبی، طلاب جوان موفق و مستند علمای شهیر زنجانی در دستور کار رسانه قرار دارد و در این راستا آماده پذیرش همکارای و مشارکت نهادهای فرهنگی ذیربط به ویژه تبلیغات اسلامی هستیم .

لطیفی از آمادگی کامل رسانه استانی به‌منظور بسط و ترویج معارف اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از اهتمام ویژه صداوسیمای استان به موضوعات و مباحث دینی، اعتقادی و مذهبی گفت: ما در سال‌های اخیر شاهدیم که رسانه استانی در این زمینه خوب عمل کرده است و نیروهای متعهد و جوان صدا و سیما استان برنامه‌های خوبی را  مانند راه روشن و بچه‌های مسجدتولید و پخش می‎کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی از برنامه‎ریزی سازمان متبوع برای ساماندهی فعالیت‎های فرهنگی در مساجد خبر داد و گفت: هم اکنون 50 روحانی در مناطق روستایی مستقر هستند و قصد داریم با همکاری و تعامل با نهادهای متولی امر بحث ساماندهی هیئت حسینی، گفتمان سازی دینی، حضور پررنگ و موثر روحانیت در هیات و مساجد را به مرحله عمل برسانیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نزدیکی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: برگزار نشدن جلسات مذهبی، لزوم بهره‎گیری ویژه از رسانه را به منظور انتقال پیام مشهودتر کرده و ایفای نقش محوری رسانه استانی در فعالیت‌های فرهنگی در کنار سایر نهادهای فرهنگی  در شرایط فعلی ضروری است.

امتیاز شما