امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

استاندار آذربایجان شرقی میهمان برنامه تراز شبکه سهند

مشاهده ۶۶۳
۱۳۹۹/۰۱/۲۶- ۱۲:۳۱

دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در برنامه زنده تلویزیونی «تراز» حضور یافت و درباره شرایط جدید اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی ناشی از ویروس کرونا توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پورمحمدی در برنامه زنده «تراز» گفت: هر مرکز سلامت در استان، 25 هزار نفر را پوشش می‌دهد. در کمک رسانی به مردم هم ساختارهای رسمی و هم غیر رسمی‌به کار گرفته می‌شود، بدین معنی که از ساختارهای سنتی درکنار ساختارهای مدرن استفاده می‌شود. سعی شده است زیرساخت های لازم برای درمان در استان تامین شود و از بابت پشتیبانی جای نگرانی وجود ندارد. بیماری کرونا یک پدیده ناشناخته و جدید در دنیا بوده و ابعاد آن هنوز مشخص نیست. نباید فقط جنبه‌های مثبت را دید بلکه باید کاستی‌ها را بشناسیم و منصفانه نقد کنیم. 

وی همچنین از همکاری و همراهی مردم تشکر کرد و گفت: من صمیمانه در مقابل مردم سر تعظیم فرود می آورم چرا که همدلی و همراهی مردم در این مدت بسیار خوب بوده و موجب دلگرمی نهادها و سازمان‌های دخیل در پیشگیری از این ویروس منحوس شده است.  

پورمحمدی همچنین در خصوص تاثیر کروناویروس بر ابعاد مختلف زندگی افراد جامعه افزود: ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی کرونا نباید نادیده گرفته شود. اگر سلامتی نباشد، کسب و کار به درد نمی خورد. در این مدت درآمدهای نفتی به حداقل رسیده و دولت با مالیات های مردم اداره می‌شود. بنابراین چاره ای جز دایر کردن کسب و کارها نبوده و ما در این حوزه تابع اختیارات و دستورات کشوری هستیم. هیچ فرد یا نهادی حق ندارد در بحبوحه بحران برای خود تصمیم جداگانه بگیرد . 

استاندار آذربایجان شرقی درباره وضعیت اقتصادی استان در سال گذشته تاکید کرد: آذربایجان شرقی در سال 98 از نظر توسعه واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید در کشور در رتبه‎­های اول و دوم قرار داشته و توانستیم در حوزه تولید، بسیاری از موانع را از میان برداریم. در استان تولید مازاد بر مصرف در بسیاری از کالاها وجود دارد. البته برای رسیدن به سر منزل مقصود در استان هنوز فاصله داریم.  

وی درخصوص تحقق بخشیدن به شعار سال و جهش تولید هم گفت: جهش تولید، چرخه صنعت و تولید را روان‎تر می‎کند. به همین منظور باید شعار سال به گفتمان و عزم عمومی تبدیل شود. جهش تولید، ادامه سیاست‎های رونق تولید با انتظاری فراتر است. الان بهترین زمان برای آسیب شناسی و ظرفیت شناسی واحدهای تولیدی ، و متعاقب آن حرکت به سمت همسوسازی صنعت با دانش روز  و همراهی تنگاتنگ آن با راهکارهای دانش بنیانی است.

 اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در یک جمله خلاصه کنیم اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد درون گرای، برون نگر است.

دکتر پورمحمدی درمورد ستاد استانی مقابله با کرونا هم گفت: دو کمیته علمی و مطالعات در حوزه‌های درمان و بهداشت و فناوری‌های نوین به ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه شده تا استراتژی‌ها و زیر ساخت های لازم برای عبور از بحران موجود طراحی و ایجاد شود."

«تراز» برنامه‌ای است از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی که دوشنبه‌ها حدود ساعت 22:00 به مدت 60 دقیقه  روی آنتن می‌رود. در این برنامه به مسائل مدیریتی و اقتصادی با حضور مسئولان استانی و ملی و همچنین فعالان اقتصادی پرداخته می‌شود.

خیری تهیه‎کننده و عبداللهی کارگردان تراز بوده و اجرای آن بر عهده دکتر محمد فاریابی از اساتید برجسته‌ دانشگاه تبریز است.

امتیاز شما