امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تهران قدیم با صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۸۴
۱۳۹۹/۰۱/۲۷- ۰۳:۴۶

برنامه «بهار را ورق بزن» 27 فروردین، با مرور کارنامه زنده‌یاد مرتضی احمدی، بخشی از «تهران قدیم» با صدای وی را پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«بهار را ورق بزن» چهارشنبه 27 فروردین در بخش«تماشاخانه» قسمت پایانی نمایش«درس» اثر اوژن یونسکو، با بازیگری بهاره دهکردی ،آیه کیانپور و صادق ملکی بر اساس ترجمه ای از سحر داوری پخش می‌شود و همچنین در  بخش «آیینه خانه» این مجله رادیویی، گشتی در عمارت نصیرالدوله می زنیم. نصیر الدوله را هجدهمین وزیر فرهنگ ایران می‌دانند، خانه او در همسایگی بخش‌های باقی مانده از خانه مدرس قرار گرفته و جزو معدود خانه‌های شخصی دارای حمام است که تا ۳۰ سال پیش ده‌ها خانوار در آن ساکن بودند. علاقه مندان به شعر شعرای معاصر نیز  می‌توانند در بخش«حرف های  ناتمام» شعرخوانی شاعران نامدار را بشنوند که امشب در این برنامه شعرخوانی محمدعلی بهمنی، شاعر و غزل‌سرای کشورمان پخش می‌شود.

در آیتم صدای ساز و سرود، فرهاد فخرالدینی، موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ایران معرفی می‌شود. «کهن‌های همیشه نو» بخش دیگری از این برنامه است که امشب به پخش اثری از زنده یاد مرتضی احمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، صداپیشه و خواننده  اختصاص دارد. برنامه «بهار را ورق بزن» ساعت 20 تا 22 هرشب، به تهیه کنندگی زهرا نصراللهی روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما