امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه دنا همگام با روزه‎داران ماه مبارک رمضان

مشاهده ۳۷۲
۱۳۹۹/۰۱/۳۱- ۰۹:۳۵

صداوسیمای با تولید برنامه‌های ویژه سحر و افطار ماه مبارک رمضان، با هم استانی‎های خود همراه می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اطلاعات ویژه برنامه‎های رمضانی حوزه سیما و صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

سیما
تلویزیون دنا، ویژه برنامه‌ای به نام «مهمونی خدا» را با حس حال معنوی ماه مبارک رمضان، در ایام افطار  به مدت 75 دقیقه قبل از اذان مغرب روی آنتن می‌برد. دعوت از خیران، نخبه‌ها، جوانان موفق و کارآفرینان موفق، پزشکان حوزه سلامت، گروه‌های جهادی به عنوان میهمانان حضوری با در نظر گرفتن داستان زندگی این افراد به ایجاد راهکار برای موفقیت سایر جوانان از مزایای این برنامه است. ارتباط گزارشی با سال اولی‎هایی که برای اولین بار به ضیافت الهی ماه مبارک رمضان لبیک گقته‎اند، تهیه گزارش از سفره‌های ساده مردم، حضور خوانندگان بومی‌ با فضای شاد، تهیه کلیپ کوتاه از آستان مقدس امامزادگان استان و ضبط شاعران آیینی از دیگر آیتم‎های برنامه «مهمونی خدا» است.
برنامه «خلوتگه راز» در سحرگاهان ماه مبارک رمضان از شبکه دنا به‎طور زنده به مدت 75 دقیقه، از پشت بام صداوسیما و مسجد فاطمه زهرای(س) مرکز با حضور کارشناسان مذهبی، دینی و دانشگاهی با موضوع شرح دعای ابوحمزه  و ویزه برنامه‌های سحر متناسب با این ماه مبارک، تولید و پخش می‌شود. این برنامه از آیتم‎های متنوع عارفانه و مذهبی از جمله‌ مناجات فارسی، رسومات محلی مردم استان  کهگیلویه و بویراحمد، عشایر  و روستاییان در ماه مبارک رمضان، مشاغلی که در سحرهای ماه مبارک رمضان مشغول فعالیت هستند و به ویژه بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها، دعا و مناجات های ویژه سحر، دعای ابوحمزه، دعای یا علی یا عظیم و ذکر روزه‌های ماه مبارک رمضان و تهیه گزارش سحر از شهرستان‌ها و مناظق مختلف استان تشکیل شده است.
رادیو دنا
برنامه رادیویی «بهار در بهار» ویژه افطار ماه رمضان، با هدف ارتقای ایمان معرفت دینی، همراه با بصیرت افزایی و ترویج رفتار دینی خالصانه، به مدت 90 دقیقه هر شب به طور زنده پخش می‌شود. در این برنامه با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه به تشریح و تبیین فضایل ماه مبارک رمضان پرداخته و به سوالات شرعی مخاطبان پاسخ داده می‌شود. چراغ راهنما، مسابقه خاکریز، پویش بهار مهربانی، خاطرات شیرین، ملاقات با خدا، معرفی کتب دینی و ادعیه از بخش‌های متنوع این برنامه است.

«نجوای سحر» یگی دیگر از برنامه‌های صدای شبکه استانی دنا است که در  ماه مبارک رمضان هر بامداد به 90 دقیقه به‌طور زنده، روی آنتن می‎رود. فراهم کردن لحظه‌های رحمانی دعا و نیایش برای سحرخیزان با پرداخت مناسب موضوعی، شرح خطبه متقین، شرح دعای ابو حمزه ثمالی، دعای سحر، لحظه‌های سحرگاهی روزه‌داران را منور به عطر رمضان می‌کند. برنامه «نجوای سحر» با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه به تشریح موضوعات دینی و اخلاقی می‌پردازد.

تصاویر

امتیاز شما