امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهارنشینی رادیو فرهنگ با سعدی شیرازی

مشاهده ۴۶۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۱- ۰۵:۰۴

برنامه «بهارنشین» دوشنبه اول اردیبهشت، در روز بزرگداشت سعدی شیرازی با حال و هوای سعدی شناسی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«بهارنشین» در بخش دریچه، کتاب‌هایی که درباره سعدی نوشته شده‌ ، را معرفی می‌کند. در گشت‌وگذار استانی برنامه امروز، شنوندگان از طریق امواج رادیو فرهنگ به شهر شیراز سفر می‌کنند و در گفت‌وگوی تلفنی کوروش کمالی سروستانی، مدیر مرکز سعدی‌شناسی، سعدی‌شناس، پژوهشگر، زبان‌شناس و نویسنده از برنامه‌های روز گرامیداشت سعدی  می‌گوید. گفتنی است این برنامه‌ها از ۳۱ فروردین با اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران، سخنرانی و شعرخوانی از ساعت ۲۰.۳۰ در آرامگاه سعدی آغاز شده و به مدت ۷ روز، با سعدی در قالب ۷ حکایت، ۷ غزل، ۷ کتاب، ۷ سخنرانی، ۷ قطعه موسیقی و ۷ اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی(@sadishenasi) و دیگر نهادهای فرهنگی، پخش می‌شود.

همچنین در برنامه«بهارنشین»  استاد سهیلا صلاحی‌مقدم از اساتید زبان و ادبیات فارسی در خصوص ساختارشناسی اشعار سعدی مطالبی را بیان می‌کند. یکی دیگر از بخش‌های این برنامه پخش سخنان علامه جلال‌الدین همایی درخصوص سعدی است و در ادامه نیز میرجلال‌الدین کزازی از شاهنامه‌پژوهان و صاحب نظران زبده ادبیات کلاسیک درباره خصوصیات نثر و نظم سعدی مطالبی را بیان می‌کند. پخش تصنیف‌ها و ترانه‌هایی بر اساس اشعار سعدی و پخش بخش‌هایی از سعدی‌خوانی زنده‌یاد خسرو شکیبایی  از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

برنامه «بهارنشین» به تهیه کنندگی رویا ولی‌زاده و گویندگی نگین خواجه نصیر و رضا معنوی ساعت ۱۶:۳۰ به صورت زنده روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما