امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

اقبال مخاطبان به مناجات شبانه شبکه یک

مشاهده ۴۹۲
۱۳۹۹/۰۲/۰۲- ۱۳:۴۴

گروه معارف اسلامی‌شبکه هم‎زمان با آغاز ماه شعبان المعظم، ویژه برنامه «مناجات شبانه» را روی آنتن برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در دو هفته ابتدایی این ماه عزیز از کنار مرقد مطهر امام خمینی(ره) به‌طور زنده پخش شد که در آن مداحان مختلفی دعای شعبانیه را همراه با مدیحه سرایی، زمزمه می‌کردند.
در دو هفته پایانی ماه پیامبر اسلام(ص)، برنامه مناجات شبانه از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی روی آنتن می‎رود که در این برنامه، ابتدای کارشناس مذهبی 15 دقیقه در خصوص آثار دعا بر انسان سخنرانی می‌کند و سپس ذکر مناجات شعبانیه را مداحان اهل بیت عصمت و طهارت قرائت می‌کنند.
تورنگ مدیر گروه معارف شبکه یک سیما در این زمینه از اقبال خوب مخاطبان  به برنامه مناجات شبانه خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: با توجه به انتشار ویروس کرونا، زانو زدن علم در برابر معنویت و آرامشی که از طریق نیایش و دعا برای مردم ایجاد می‌شود، این برنامه توانست نظر مخاطبان را جلب کند و این پذیرش مردمی از طریق پیامک‎های متعددی که برای برنامه ارسال شد، قابل لمس بود.
«مناجات شبانه» تا پایان ماه شعبان هر شب ساعت 24 پخش ادامه دارد.
گفتنی است برنامه‎ای با همین محتوا با نام «روایت بندگی» هم‎زمان با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش می‌شود که این برنامه، ساعت 23:45 هر شب از جوار حرم امام رضا (ع) روی آنتن می‎رود.

«روایت بندگی» در دهه اول ماه رمضان با مناجات‎خوانی حاج مهدی سماواتی، در دهه دوم با قرائت سیدرضا نریمانی و در دهه سوم با خواندن مناجاتی از زبان حاج سعید حدادیان به‎طور زنده از شبکه یک سیما پخش می‎شود.

امتیاز شما