امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه‌های رمضانی شبکه آفتاب اعلام شد

مشاهده ۱۰۴۳
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۰:۱۲

صداوسیمای استان مرکزی در ایام ماه مبارک رمضان 99، با ویژه برنامه‌های افطار و سحرهای این ماه مبارک و همچنین تولید و پخش برنامه‌های جدید متنوع و عرفانی دیگر، همراه روزه‌داران در ماه میهمانی خدا می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‎های رمضانی استان مرکزی بدین شرح است:
سیما

سیمای شبکه آفتاب در ماه مبارک رمضان با تهیه و پخش ویژه برنامه سحرگاهی «سحر خیزان» به تهیه‎کنندگی آقای روح اله ذوالفقاری، یک ساعت قبل از اذان صبح با آیتم‌هایی از قبیل: «آرم، مناجات خوانی، ترجمه دعای ابوحمزه، بخش درّ ناب: معرفی علما، میان برنامه‌های گرافیکی، تواشیح، مناجات، کلام بزرگان، دعای سحر و...» به استقبال این ایام معنوی و لحظات ماندگار می‎رود.
یکی دیگر از ویژه برنامه‌های سیمای شبکه آفتاب در ماه رمضان، ویژه برنامه «قبول باشه» است که در لحظات عرفانی افطار با هدف ترویج فضائل اخلاقی هر روز به‎صورت زنده ساعت 19:15 به تهیه‌کنندگی محمد طالبی و با بخش‌هایی از قبیل: « آرم، مجری، میان برنامه، دعای هر روز، توصیه‌های سلامت، گزارش طنز، داستانک، مناجات نامه، کلام بزرگان، ارتباط با مخاطب، کارشناسی مذهبی و... مهمان سفره‌های افطار هم استانی‌های عزیز می‌‌شود.
از دیگر اقدامات ویژه و طرح های جدید سیمای شبکه آفتاب در این ایام می‌توان به پخش زنده جزء خوانی قرآن کریم از حدود 12 امامزاده استان با قرائت مرتلین استانی، تولید و پخش ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان از امامزادگان استان با حضور کارشناسان استان، ضبط و پخش تفسیر آیات قرآن کریم با حضور یکی از علمای قم در یکی از امامزادگان استان اشاره کرد؛ که هر سه طرح برای اولین بار است که در رسانه استانی با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام استان مرکزی تقدیم نگاه گرم مخاطبان شبکه می‌شود.
همچنین سیمای شبکه آفتاب با تهیه و تدارک مناجات خوانی در یکی از مساجد استان، برگزاری مسابقه قرآنی استانی فراز خوانی با مشارکت مجمع قرآنیان اراک، مسابقه قرآنی پیامکی کتاب «حضرت آقا» با مشارکت اداره قرآن تبلیغات اسلامی استان، مسابقه پیامکی «چشمه سار حکمت» از حکمت‎های نهج‎البلاغه با مشارکت بنیاد غدیر استان، راه‎اندازی پویش مردمی «همدلی یا کمک مومنانه» برای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا و... همراه مخاطبان و بینندگان همیشگی خود در این ایام معنوی می‎شود.

صدا
صدای شبکه آفتاب نیز در ایام ماه مبارک رمضان، با ویژه برنامه‌هایی متنوع برای مخاطبان خود، به استقبال این ماه کریم می‎رود.
ویژه برنامه سحرگاهی این شبکه رادیویی «سحوری» نام گرفته است که در ماه مبارک رمضان، همه روزه از ساعت 4:30 بامداد به تهیه‎کنندگی علیرضا اهوازی در لحظات آرامش بخش سحر با آیتم‎هایی همچون: گفتار درباره مکارم اخلاق، موسیقی و ابتهال و تواشیح، کارشناسی درباره موضوع، دعای سحر، گزارش از مشاغل بیدار، سحر خوانی و... تقدیم شنوندگان عزیز می‎شود.
ویژه برنامه «بر سفره محبوب» نیز عنوان دیگر برنامه‎ای است که هر روز ساعت 18:30 به‎صورت زنده و مستقیم به تهیه‎کنندگی علیرضا یعقوبی به‌مدت 90 دقیقه با آیتم‎هایی از قبیل: « مسیر مهربانی: گزارش از مردم و نیکوکاران، بهار مهربانی: گزارش از خیرین آزادساز زندانیان جرایم غیر عمد، کارشناسی احکام، آداب و رسوم رمضان، معرفی کتاب با موضوع رمضان، ارتباط با مراکز استان‎ها، تغذیه در رمضان، معرفی فعالان قرآنی، رمضان در جبهه، و... در لحظات عرفانی افطار، با هدف ترویج فضایل اخلاقی، مهمان سفره‌های افطار هم استانی عزیز می‎شود.

همچنین فعالیت معاونت فضای مجازی شبکه آفتاب نیز در ماه مبارک رمضان قابل توجه است و از جمله این فعالیت‎ها می‎توان به اطلاع‎رسانی در باب شیوه مناسب تغذیه برای روزه‎داران و اوقات شرعی ـ اطلاع‎رسانی برنامه‎ای: ساعات پخش ویژه برنامه‌های تلویزیون و رادیو، سبک زندگی از منظر تعلیمات مذهبی و فرهنگی، تزکیه روح و نقش‎آفرینی اجتماعی، پیام‎های روزه‎داری: نکات پزشکی، پیام‎های بهداشتی و سلامت، احادیث مرتبط: در خصوص روزه داری و رمضان؛ - طرح نکات پزشکی و توصیه‌های سلامت و تغذیه (خصوصاً به روزه اولی‌ها و افراد مسن) - معرفی آئین‌ها و فرهنگ های رمضان در استان (روزه داری، سحری و ...)، طرح موضوعاتی مانند فواید روزه‎داری برای جسم؛ فضیلت‎های ماه رمضان، جایگاه روزه در کلام وحی و احادیث، اهمیت ذکر و قرائت قرآن - احیاء و شب زنده داری لیالی قدر و... اشاره کرد. همچنین طراحی و ساخت «صفحه ویژه رمضان» در قالب عناوین و آیتم های ویژه و انتشار آثار مختلف در قالب های اینفوگرافی، پادکست، موشن، عکس نوشته، پوستر، ویدئو و... در سایت و کانال‌های شبکه آفتاب در فضای اجتماعی، از جمله دیگر اقدامات و فعالیت های پیش بینی شده معاونت فضای مجازی شبکه آفتاب است.

معاونت خبر شبکه آفتاب نیز با تولید و پخش گزارش و برنامه‌های مختلف خبری از جمله گزارش موضوعی، مصاحبه، خبر مکتوب، 4 برنامه گفتگوی ویژه خبری (ساعت 23) ، انتشار اخبار در سایت و کانال خبرگزاری استان مرکزی و همچنین پرداختن به عناوین و موضوعاتی از قبیل: استقبال از ماه رمضان – تولید مستندها و گزارش های خبری از آداب و رسوم مردم استان مرکزی در ماه مبارک رمضان، اکرام ایتام، آداب و فضیلت‌های لیالی قدر، مناسبت‌های مذهبی، پوشش رویدادهای خبری در این ایام- انعکاس تولیدات ویژه خبرگزاری و... به استقبال این ماه می‎رود و همراه مخاطبان ارجمند رسانه استانی می‎شود.

امتیاز شما