امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به کارنامه هنری «سالار عقیلی»در رادیو فرهنگ

مشاهده ۴۹۹
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۰:۲۴

برنامه «بهار را ورق بزن» امشب سوم اردیبهشت، ضمن گرامیداشت استاد جابر عناصری شاهنامه‌پژوه، ایران‌شناس، تعزیه‌شناس ایرانی، به کارنامه هنری سالار عقیلی خوانده سنتی خوان کشورمان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، برنامه «بهار را ورق بزن» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که با بخش‌های متنوع تقدیم شنوندگان می‌شود.

  برنامه «بهار را ورق بزن» بخشی با عنوان «صدای ساز و سرود» دارد که با معرفی موسیقیدانان یکی از آثار آن‌ها را پخش می‌کند و امشب«سالارعقیلی » خواننده موسیقی سنتی معرفی می‌شود.

سالار عقیلی (متولد 11 آذر 56، تهران) دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است.

عقیلی سابقه همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک اصفهان، گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد. سالار عقیلی سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده‌است.

در بخش «تماشاخانه» چهارشنبه سوم اردیبهشت، قسمت دیگری از نمایش نمجردها» نوشته دیوید فوئنکینو، به ترجمه سانار فلاح فرد با بازی آیه کیانپور و حسن حسن‌زاده را می‌شنوید و همچنین در بخش «صدای سینما» این مجله رادیویی بخش‌هایی از فیلم «شب‎های روشن» پخش می‌شود.

«شب‌های روشن» فیلمی است به‌کارگردانیِ فرزاد مؤتمن که فیلم‎نامه آن را سعید عقیقی نوشته‌است. فیلم‌نامه این اثر برداشتی آزاد از داستانِ «شب‌های روشن» اثرِ داستایوفسکی است. مهدی احمدی و هانیه توسلی در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

«کهن‌های همیشه نو» بخش دیگری از این برنامه است که امشب به پخش سخنان استاد زنده یاد جابر عناصری (شاهنامه‌پژوه، ایران‌شناس، تعزیه‌شناس ایرانی و دکترای فلسفه از دانشگاه تهران) درباره فردوسی اختصاص دارد.

برنامه «بهار را ورق بزن» ساعت 20 تا 22 هرشب  به تهیه کنندگی زهرا نصراللهی روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز پخش می‌شود.

 

َ

امتیاز شما