امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دقایقی با غلامحسین ابراهیمی‌دینانی در فرزانگان فرهنگ

مشاهده ۴۰۱
۱۳۹۹/۰۲/۱۶- ۰۳:۱۸

برنامه«فرزانگان فرهنگ» امروز 16 اردیبهشت، سخنان غلامحسین ابراهیمی‌دینانی درباره علامه سید‌محمدحسین طباطبایی را پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«فرزانگان فرهنگ» که به بزرگداشت علامه سید‌محمدحسین طباطبایی، نویسنده تفسیرالمیزان، فقیه، فیلسوف، عارف و حکیم اختصاص دارد، 16 اردیبهشت سخنان استاد غلامحسین ابراهیمی‌دینانی که از شاگردان وی بوده، را پخش می‌شود. غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، فیلسوف ایرانی است که عمده شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب«دفتر عقل و آیت عشق»، در سال ۱۳۸۵ با کتاب«درخشش ابن رشد در حکمت مشاء» و در سال ۱۳۸۹ با کتاب «فلسفه و ساحت سخن» برنده جایزه کتاب سال شد. دینانی از شاگردان علامه طباطبایی و شاهد مباحث فلسفی‌ هانری کربن و علامه طباطبایی بوده‌است. پخش بخش‌هایی از سخنرانی‌های علامه طباطبایی و روایت زندگی وی توسط استاد بهروز رضوی نیز از دیگر آیتم‌های برنامه«فرزانگان فرهنگ» است.

این برنامه کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ، سه‌شنبه‌ها ساعت 16به تهیه‌کنندگی سید‌محمد حسینی‌باغسنگانی شنوندگان را همراهی می‌کند.

امتیاز شما