امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شب‌های قدر با رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۵۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۳- ۱۱:۵۷

هم‎زمان با فرارسیدن لیالی قدر، ویژه برنامه‌های مراسم ایام ضربت خوردن، شهادت امام علی(ع) و احیای ‌قدر در رادیو فرهنگ اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ماه شب‌های کوفه» از 22 تا 27 اردیبهشت ساعت 21 با نگاهی تاریخی به زندگی امام علی (ع) و روایتی از اسوه و سیره اخلاقی و رفتاری مولای متقیان پخش و ساعت 2:15 بامداد بازپخش می‌شود.
برنامه «صبح به وقت فرهنگ» نیز در این روزها موضوع دعا و حس خوب آن و اینکه در دعاهای خود چه باید بخواهیم را سوژه برنامه قرار داده و صبحگاهی معنوی برای شنوندگان رادیو فرهنگ رقم می‎زند.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» نیز به این مناسبت، هر روز ساعت 12 به بررسی ترانه‌ها و قطعاتی که درخصوص شهادت حضرت علی(ع) اجرا شده می‌پردازد. علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی نیز ساعت 3:30 بامداد، نمایش‌هایی با محور زندگی امام علی(ع) و سیره عملی ایشان را از رادیو فرهنگ می‌شنوند.
ویژه برنامه«تازه برات» شب‌های قدر از ساعت23 تا 2 بامداد به پخش مراسم احیای شب‌های قدر اختصاص دارد. در شب نوزدهم این برنامه به طور مستقیم سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی را از حرم حضرت معصومه(س) پخش و نوای جوشن کبیرخوانی حاج میثم مطیعی را تقدیم شب زنده‌داران می‌کند.

«ماه محراب» نمایش رادیویی دیگری ویژه این شب‌ها است که ساعت 8:30 پخش می‌شود و «هفت کوچه در سوگ» نیز از ساعت 9 صبح به بررسی فرهنگ و آداب و رسوم شب‌های قدر اختصاص دارد.
همچنین برنامه «متحیرم چه نامم» پنجشنبه 25 اردیبهشت ساعت 16 با رویکردی ادبی، به روایت نهج البلاغه منظوم دکتر امید مجد می‌پردازد و جمعه ساعت 6:30 تکرار این برنامه پخش می‌شود.
«ساعت سوگ» نیز ویژه برنامه شب‌های قدر است که چهارشنبه 23 اردیبهشت ساعت 16 و از 22 تا 28 ازدیبهشت ماه ساعت 2 بامداد به پخش موسیقی‌های مناسب با حال و هوای این ایام و شعر علوی در سوگ امام متقین می‌پردازد.
گفتنی است حجت الاسلام حائری زاده در مجله رادیویی «علی نامه» نیز از 22 تا 28 اردیبهشت، ساعت 22 اندیشه‌های حضرت علی(ع) و خصیصه‌های ایشان را بررسی می‌کند.

امتیاز شما