امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تبعیض علیه یهودیان مزراحی در اسرائیل به روایت پرس تی وی

مشاهده ۳۷۸
۱۳۹۹/۰۲/۲۳- ۱۴:۱۲

تبعیض‌های صورت گرفته از سوی اسرائیل علیه یهودیان مزراحی که از آفریقای شمالی و غرب آسیا به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند، در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به دلایل مهاجرت یهودیان مزراحی در سال 1948 به سرزمین‌های اشغالی در پی وعده‌های فراوان از سوی رژیم صهیونیستی، عدم تحقق این وعده‌ها، اعمال بی‌عدالتی‌ها و سوءرفتارها علیه این افراد و استفاده از خشونت برای وادار کردن آن‌ها به پذیرفتن خواسته‌های سران صهیونیست را مورد نقد و تبادل‌نظر قرار خواهد داد.

این برنامه ضمن واکاوی تلاش‌های صورت گرفته برای دور نگاه‌داشتن یهودی‌های مزراحی از مراکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مهم رژیم صهیونیستی، به بررسی اشکال مختلف تبعیض‌ها علیه یهودیان مزراحی از جمله اسکان در مناطق دورافتاده و شهرک‌های کمتر توسعه یافته و محرومیت آن‌ها از امکانات آموزشی، رفاهی و درمانی می‌پردازد.

نگاهی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن زبان و فرهنگ یهودی‌های مزراحی و سوءاستفاده نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از این یهودیان و آموزش و اعزام آن‌ها به‌عنوان جاسوس به کشورهای مختلف،  از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«داخل اسراییل» به تهیه‌کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه 24 اردیبهشت ساعت 9 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 22، پنجشنبه ساعت 16، جمعه ساعت 20، دوشنبه ساعت 19:20 و سه‌شنبه ساعت 22 پخش خواهد شد.

امتیاز شما