امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

گسترش خشونت و اعتراضات نسبت به نژادپرستی در آمریکا به روایت پرس تی وی

مشاهده ۴۱۹
۱۳۹۹/۰۳/۱۷- ۱۲:۰۴

برنامه این هفته «ما مردم» در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی گسترش خشونت و اعتراضات در آمریکا در پی قتل جورج فلوید به‎دست افسر پلیس آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به اعتراضات گسترده در آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس مینیاپولیس به مرور تبعیض های نژادی و بی‎عدالتی‌ها علیه سیاهپوستان در آمریکا طی سال‎های اخیر می‎پردازد. در این برنامه ضمن واکاوی خواسته‌های معترضان، واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال این اعتراضات و حضور گسترده مردم در خیابان‌های آمریکا به نقد و تبادل نظر گذاشته و وضعیت حقوق بشر در آمریکا طی دهه‌های اخیر بررسی می‎شود.
این برنامه همچنین با اشاره به موضوع خشونت بیش از حد نیروهای پلیس آمریکا علیه گروه‌های مختلف مردم، تاثیر قتل جورج فلوید بر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا، اقدامات ترامپ برای مقابله با بحران ایجاد شده در پی قتل این شهروند سیاهپوست آمریکایی و تاثیر اعتراضات بر تغییر رفتار دولت آمریکا و نیروهای پلیس این کشور علیه سیاهپوستان را به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد. برنامه «ما مردم» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی شنبه 17 خرداد ساعت 21، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 8 و 19 و سه‎شنبه ساعت 4 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما