امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پرس تی وی؛
در پرس تی وی؛

نگاهی به وضعیت اضطراری ناشی از کرونا در مصر

مشاهده ۵۹۵
۱۳۹۹/۰۳/۱۸- ۱۲:۵۵
تعداد بازدید:595

تمدید وضعیت اضطراری به بهانه مقابله با کرونا و شورشیان سینا در مصر در برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today)این هفته شبکه پرس تی وی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به شیوع ویروس کرونا و آمار و ارقام مربوط به کشته‌ها و مبتلایان به این ویروس در مصر به بررسی تمدید وضعیت اضطراری برای سه ماه دیگر از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور می‌پردازد.
در این برنامه ضمن مروری بر گذشته مصر و اعلام شرایط اضطراری در این کشور طی سال‎ها و دهه‌های اخیر، علل پنهانی پشت پرده تمدید وضعیت اضطراری در این کشور از موضوعات این برنامه است.
اشاره به ادامه حملات گروه‌های تروریستی در مصر باوجود اعلام وضعیت اضطراری، استفاده السیسی از اعلام وضعیت اضطراری به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تجمع و گردهمایی‌های مخالفان و رصد مطالبی را که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، از موضوعاتی است که در این برنامه بررسی می‌شود.
برنامه«آفریقا امروز» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 19 خرداد ساعت 20، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت یک بامداد و 13 و جمعه ساعت 9 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما