امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی اتفاقات هفته اول دفاع مقدس در مهمات

مشاهده ۶۸۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۱- ۱۲:۳۹

مجموعه برنامه «مهمات» این هفته با بررسی اتفاقات هفته اول حمله نیروهای بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه که ساعت 55 : 17، پخش می‌شود، اتفاقات اولین روز حمله رژیم بعث عراق از زمین، هوا و دریا به کشور به بهانه پایبند نبودن ایران به قرارداد الجزایر، مرور می‌شود.
عملیات پرافتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه دشمن متجاوز با نام «کمان 99»، تلاش ناکام دشمن برای اشغال خرمشهر، محاصره آبادان و نزدیکی به اهواز و بمباران 50 تانک عراق که به 78 کیلومتری خرمشهر رسیده بودند، به‎همت هواپیماهای نیروی هوایی از جمله وقایعی است که در 3 روز اول جنگ رخ داده است و در برنامه این هفته مهمات می‌شود.
مجموعه مستند «مهمات» به تهیه‎کنندگی سید احمد موسویان قصد دارد 8 سال دفاع مقدس را از جنبه‌های حماسی، هنری و سیاسی بررسی کند.
این برنامه که با اجرای آقایان صمدی، زین‎العابدین تقی‎پور، سعید شهبازی و سید هادی موسوی تقدیم بینندگان می‌شود دارای بخش‎های متعددی است که بررسی عملیات‌های مهم، روایت مهمان، معرفی، شهدای خاص، پدیدارشناسی فرهنگی، قصه‎خوانی، ناشنیده‌ها، تصاویری از پشت جبهه می‎پردازد.
مجموعه برنامه «مهمات» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیماست که در 26 قسمت 55 دقیقه‎ای ساخته شده و قرار است از این هفته چهارشنبه‌ها ساعت 45 : 17 از شبکه یک پخش شود.

امتیاز شما