امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفرنامه عروسک‌ها از نصف جهان روایت می‌شود

مشاهده ۷۸۳
۱۳۹۹/۰۳/۲۱- ۱۴:۱۶

سیمای مرکز اصفهان در مجموعه عروسکی «سفرنامه عروسک‌ها» از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران سخن می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی این مجموعه عروسکی در اصفهان در حال تولید است.  عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای اصفهان در بازدید از پشت صحنه این مجموعه با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان گفت: این مجموعه در فضای تخیلی کودک و نوجوان و باحال و هوای زندگی امروز تولید می‌شود و به مسائل اجتماعی،علمی و فرهنگی می‌پردازد. وی افزود:  «سفرنامه عروسک‌ها» در 52 قسمت 20 دقیقه‌ای داستان‌های آموزنده‌ای از عروسکهای سنتی ایران در مکان‌های گردشگری و تاریخی اصفهان و برخی دیگر از استانهای کشور به تصویر می‌کشد.

عبدالحسینی با بیان اینکه این مجموعه به سفارش سیمای استانها تولید شده و در نیمه دوم سال از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود افزود: این مجموعه نمایشی داستان زندگی  پدری اصفهانی با نام«باباجی»است که  و دخترش آرزو است که در کنار شش عروسک با نام پهلوون کچل، پهلوون پنبه، مبارک، عروس و ... ماجراهایی می‌آفرینند.

 مدیرکل مرکز اصفهان ایجاد فضای شاد و آهنگین را به عنوان یکی از ویژگی این مجموعه برای جذب مخاطب دانست و افزود: باباجی یا همان پدر آرزو در قدیم نمایشگردان عروسک بوده و در این روزها به علت کمرنگ شدن استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها از برپایی نمایش های عروسکی به خاطر ظهور فضای مجازی و گسترش بازی‌های کامپیوتری، به فعالیت در حرفه قلم کاری مشغول شده است اوبا همراهی دخترش آرزو برای عکاسی عازم سفر به جاهای دیدنی مختلف اصفهان مثل شهر تیران و نجف آباد می‌شوند و در این سفر شش عروسکش نیز همراه هستند و در ادامه داستان با تهیه خودرو وَن و مهیا شدن زمینه سفر، راهی استانهای دیگر مانند شیراز، بوشهر و خطه سر سبز شمال کشور می‌شوند.

تهیه کننده این مجموعه فرشید محمودی و  کارگردان آن محسن فلاح است. علیرضا کیوانی نژاد نیز قصه‌های این مجموعه را نوشته است.

امتیاز شما