امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کوتاه از برون مرزی
کوتاه از برون مرزی

از جبهه انتخاباتی ترامپ تا روابط ایران و ونزوئلا در شبکه‌های برون‌مرزی

مشاهده ۲۳۰
۱۳۹۹/۰۴/۰۳- ۱۵:۱۲
تعداد بازدید:230

شبکه‌های مختلف برون مرزی، امروز به مهم‌ترین موضوعات سیاسی و فرهنگی بین‌‌المللی می‌پردازند.

«انداز جهان» کانال اردوی شبکه سحر؛ آغاز جبهه انتخاباتی ترامپ و حواشی آن

تجمع هواداران ترامپ در سالن اوکلاهاما و واکنش‌ها و انتقادها در این رابطه در برنامه «انداز جهان» به بحث گذاشته می‌شود. آغاز پویش انتخاباتی ترامپ در سالن سرپوشیده اوکلاهاما، علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و واکنش‌ها نسبت به آن با حضور احمد عباس، کارشناس امور بین‌الملل و علی‌رضا علوی، تحلیلگر از اسلام‌آباد به‌طور تلفنی، واکاوی خواهد شد. مشکلات پیش روی ترامپ در انتخابات پیش رو با توجه به وضعیت وخیم کرونا در آمریکا و تظاهرات ضد نژادپرستی، انحراف افکار عمومی مردم آمریکا توسط ترامپ با طرح دوباره مذاکره با ایران و نیز غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا و ترامپ جهت مذاکره با توجه به تجربه خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و عدم پذیرش ایران از مذاکره با آمریکا، ازجمله مباحثی است که تحلیل خواهد شد. «انداز جهان» به تهیه‌کنندگی علی‌رضا مهدوی و اجرای علی عباس، امشب 3 تیرماه ساعت 20:30 دقیقه به‌وقت‌تهران به‌طور زنده به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

 

«هاشتاغ» شبکه العالم می‌پردازد؛ پهلو گرفتن ششمین کشتی ایران در ونزوئلا

بازتاب خبر پهلو گرفتن ششمین کشتی ایران در ونزوئلا در شبکه‌های اجتماعی جهان عرب در این برنامه از «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می‌شود. ورود کشتی باری گلسان، متعلق به کشتیرانی ایران، حامل مواد غذایی در بندر لاگلوئرا به‌عنوان مهم‌ترین هشتگ فضای مجازی دنیای عرب در این برنامه از «هاشتاغ» واکاوی خواهد شد. در این برنامه بدان توجه داده می‌شود که این ششمین کشتی ایران است که بعد از 36 روز در این بندر به‌منظور افتتاح نخستین فروشگاه بزرگ ایران در ونزوئلا پهلوگرفته است. همچنین تأکید خواهد شد که اصلی‌ترین هدف این مأموریت تداوم روابط دوستانه بین دو کشور است. مناقشات مصر و لیبی، هشتگ پربازدید دیگری است که به آن نیز پرداخته خواهد شد. گفته می‌شود شورای عالی حکومتی لیبی، تهدیدهای رئیس‌جمهور مصر درباره مداخله نظامی در لیبی را از سر ترس به خطر افتادن امنیت حکومت قاهره خوانده و هشدار داده است که مصر به سرنوشت مداخلاتش در یمن دچار خواهد شد. همچنین اشاره خواهد شد که شورای حکومتی لیبی، دعوت رئیس‌جمهور مصر برای سربازگیری و تسلیح قبایل لیبیایی را موجب تشدید فتنه و کشاندن لیبیایی‌ها به معرکه کشتار یکدیگر دانسته است. «هاشتاغ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای علا قاسمی، امشب 3 تیرماه ساعت 23:15 به‌وقت‌تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

 

«طنین» کانال کردی شبکه سحر می‌پردازد؛ توافق بین احزاب و گروه‌های کرد در شمال سوریه

توافقات احزاب و گروه‌های کرد در شمال سوریه در برنامه امشب «طنین» کانال کردی شبکه سحر، ارزیابی می‌شود. تأثیرات توافقات احزاب و گروه‌های کرد در شمال سوریه بر مدیریت منطقه و نگرش دولت سوریه به این توافقات، موضوع موردبحث کارشناسان سیاسی این برنامه از «طنین» است. اهمیت حضور دیپلمات آمریکایی در این نشست، سناریوی آمریکا برای شمال سوریه و هم‌زمانی توافق بین احزاب و گروه‌های کُرد در شمال سوریه با اعلام قانون قیصر و پیش‌بینی روند تحولات پیش رو از مباحثی است که در این برنامه تحلیل خواهد شد. «طنین» به تهیه‌کنندگی رستم نادری، دستیاری تهیه علی‌اکبر اسماعیل‌زاده و اجرای عبدالله عابدی، امشب 3 تیرماه ساعت 21:30 دقیقه به‌وقت‌تهران به‌طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رف

 

از کانال آذری شبکه سحر: طلوع دوباره «آفتاب ولایت» در دهه کرامت از کشور آذربایجان

به مناسبت آغاز دهه کرامت، ویژه‌برنامه‌ای به نام «آفتاب ولایت» سه‌شنبه 3 تیر ساعت 19:30 به‌وقت‌تهران بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است. پیشینه نام‌گذاری این دهه پس از انقلاب اسلامی است و یازده روز اول ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت معصومه زهرا (س) و امام رضا (ع) شروع می‌شود، دهه کرامت نام‌گذاری شده است. «ولایت گونشی» در مدت‌زمان 30 دقیقه با پخش آیتم‌های مناسبتی متنوعی با مخاطبان آذری‌زبان در کشور آذربایجان همراه است. کلیپ و نماهنگ، پخش تصاویری از سطح شهرهای آذری‌زبان و گفت‌وگو با مردم، پخش گزارش‌هایی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و بخش کارشناسی با حضور علی احمد پور از آیتم‌های مختلف این ویژه برنامه است. «آفتاب ولایت» (ولایت گونشی) با اجرای جبریل آبی اف و تهیه‌کنندگی احمد منصفی امشب بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

امتیاز شما