امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
«عراق الغد» از شبکه الکوثر بررسی می‌کند؛
«عراق الغد» از شبکه الکوثر بررسی می‌کند؛

اهداف سفر اردوغان به عراق

مشاهده ۱۸۴
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۱۴:۳۰
تعداد بازدید:184

برنامه «عراق الغد» از شبکه جهانی الکوثر، امشب موضوع «اهداف اردوغان از سفر به عراق و روابط این دو کشور» را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در سفر اردوغان به بغداد، اقتصاد و امنیت به عنوان دو رکن مهم اهداف آنکارا برجسته شد و ترکیه می‌خواهد از ظرفیت‌های اقتصادی عراق بالاترین بهره را ببرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از ۱۳ سال به عراق سفر کرد. چندین وزیر عضو کابینه، رئیس سرویس اطلاعاتی «میت» و برخی از مشاورین نظامی و اقتصادی در این سفر اردوغان را همراهی کردند. نگاهی به لیست توافقنامه‌های امضا شده بین اردوغان و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، نشان دهنده این است که اقتصاد و امنیت به عنوان دو رکن مهم اهداف آنکارا در این سفر برجسته شد و ترکیه می‌خواهد از ظرفیت‌های اقتصادی عراق بالاترین بهره را ببرد.

عراق به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه، علاوه بر حوزه نفت و انرژی، در بخش‌های دیگری نظیر کشاورزی و بازار مصرف، مورد توجه دولت و بخش خصوصی ترکیه قرار گرفته است.

برنامه «عراق الغد» یا «عراق فردا» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر، با حضور دو کارشناس اسکایپی از استانبول و بغداد، به ترتیب به نام های «محمدعلی اردوغان» روزنامه نگار و فعال رسانه ای و «حیدر البرزنجی» تحلیلگر سیاسی، با اجرای لیث جعفر ترابچی و تهیه کنندگی سیدکاظم فخرالذاکرین، یکشنبه 9 اردیبهشت ماه، ساعت 19:15 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما