امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازتاب اهانت روزنامه سعودی به مرجعیت دینی عراق سوژه هاشتاغ

مشاهده ۳۷۷
۱۳۹۹/۰۴/۱۴- ۱۳:۲۳

کاریکاتور اهانت‎آمیز روزنامه الشرق الاوسط عربستان درباره مرجع دینی شیعیان و اعتراض کاربران فضای مجازی در برنامه امشب «هاشتاغ» بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت‎الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع دینی عالی قدر شیعیان، با انتشار کاریکاتور و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی در این برنامه از «هاشتاغ» نقد می‎شود.
در این برنامه اشاره می‎شود که کاربران فضای مجازی به‎طور گسترده خواستار موضع‎گیری قاطع دولت و پارلمان عراق در خصوص اهانت سعودی‌ها به عراق و نمادهای آن شدند.
قابل ذکر است این اولین باری نیست که رسانه‌های سعودی با گستاخی تمام به نمادهای دینی و ملی عراق توهین کرده‎اند و چندی پیش نیز یک رسانه سعودی فرمانده شهید ابومهدی المهندس را تروریست خوانده بود. ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی در آمریکا، هشتگ پر بازدید دیگری است که در این برنامه به آن پرداخته می‎شود.
گفته می‌شود معترضان بومی آمریکایی در مونت رامور، جاده‌ای را که به محل سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌رسد، مسدود کردند و شعار «سرزمین مان را پس دهید» سر دادند. همچنین اشاره می‎شود که پایین کشیدن نمادهای تبعیض‌نژادی و مجسمه‌های مقامات آمریکایی مروج برده‌داری، یکی از اقدامات شهروندان آمریکایی به نشانه اعتراض به تبعیض نژادی در ادامه قتل جورج فلوید بوده است. در این خصوص بیان خواهد شد که ترامپ در مخالفت شدید خود با این اقدامات تاکید کرده است که اقدام کنندگان علیه مجسمه‌ها و اماکن تاریخی تا 10 سال زندان محکوم شوند.
«هاشتاغ» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری ، امشب 14 تیر ماه ساعت 23:15 به وقت تهران از شبکه العالم روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما