امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش رادیویی باید مسئله محور باشد/اعضای شورای نمایش معاونت صدا معرفی شدند

مشاهده ۶۸۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۱۱:۳۳

دکتر شاه‌آبادی دبیر و 7 عضو شورای نمایش معاونت صدای رسانه ملی را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون صدا  نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی، حسین فدائی حسین، اعظم بروجردی، کاظم نظری، محمدرضا آزاد و حجت‎الاسلام مهندس سیف جمالی را به عنوان اعضاء و حمیدرضا افتخاری (مدیر رادیو نمایش) را به عنوان دبیر شورای نمایش رادیو
معرفی کرد.

در اولین جلسه این شورا حمید شاه آبادی معاون صدا با  اشاره به اهمیت تولید متن نمایش، ماموریت شورا را ارتقاء نمایش‎های رادیویی از طریق احصاء و تدوین سیاست‎های اصلی و جهت‎گیری‌های کلان معاونت صدا دانست و گفت: تولید نمایش رادیویی یکی از جذاب‌ترین گونه‌های رادیویی و مهم‎ترین گونه در انتقال پیام به‎طور غیر مستقیم است.  وی با تأکید بر اینکه تمرکز شورا ی نمایش باید روی تولید متن با کیفیت باشد گفت:  شبکه‌ها در زمان پیشنهاد موضوع و سفارش نمایش‎ها، باید از مشاوره شورای نمایش بهره ببرند تا در نهایت، نمایش با در نظر گرفتن اقتضائات هر شبکه و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شود.
وی افزود: دوره سفارش و تولید نمایش‎ها بر اساس مناسبات تقویمی‌ گذشته است و انتظار می‎رود هم مدیر شبکه و هم اداره‎کل هنرهای نمایشی رادیو به سمت مسئله محوری پیش بروند و نمایش‎ها بر اساس مسئله‌های موجود تولید شوند؛ اگر چه برخی مناسبت‎ها خودشان جزء مسائل هستند و حتماً اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید نمایش بر اساس مناسبت‎های مهم را در دستور کار دارد.
شاه آبادی در ادامه با اشاره به مدت زمان نمایش‎ها افزود: اکنون قرار است متناسب با ذائقه مخاطبان مدت نمایش‎ها کوتاه باشد و در قالب‎های 15 و 20 دقیقه‎ای تولید شود، از این رو نیازمند تولید متن برای این مدت زمان هستیم. یعنی نویسنده باید ضمن رعایت اصول نگارش نمایشنامه، برای مدت کوتاه‎تری بنویسد،.
معاون صدا با اشاره به اهمیت نمایش‎های کوتاه افزود: این ظرفیت برای تولید نمایش کوتاه، حتی نمایش‎های 1 دقیقه‎ای در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو وجود دارد و شبکه‌ها باید به این جمع‎بندی برسند که قطعات نمایشی را هم سفارش دهند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، دبیر شورا، گزارشی از روند تولید نمایش‌های رادیویی و شیوه‌های ارزیابی و کنترل کیفی نمایشنامه‌ها و نمایش‎ها ارائه کرد و سپس اعضاء نظرات خود را به‎منظور افزایش کیفیت نمایش‎ها ارائه کردند.

امتیاز شما