امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی 10 فیلم برتر دفاع مقدس در شبکه یک

مشاهده ۶۰۲
۱۳۹۹/۰۵/۰۱- ۱۴:۱۴

10 فیلم برتر فیلم دفاع مقدس که در دوران دفاع مقدس و پس از آن ساخته و پخش شده است، در برنامه «مهمات» شبکه یک سیما بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در هشتمین قسمت از مجموعه برنامه «مهمات»، فیلم‎های «پرواز درشب»، «کانی مانگا»، «دیده‎بان»، «افق»، «هور در آتش»، «بوی پیراهن یوسف»، «لیلی بامن است»، «سفر به چزابه»، «عقاب‌ها» و «آژانس شیشه‎ای» از لحاظ محتوایی و میزان استقبال مردم بررسی می‌شود.
در ادامه این برنامه که امروز چهارشنبه اول مرداد، ساعت 55 : 17،پخش می‌شود، عملیات مهم و بی‎نظیر اچ 3 که در آن بمب افکن‌های نیروی هوایی، اکثر پایگاه‎های هوایی عراق را بمباران کردند، با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان سیاوش مشیری بازخوانی خواهد شد.
روایت زندگی و سرگذشت عجیب شهادت شهید مجید فریدفر، از دیگر بخش‎های برنامه این هفته «مهمات» است، در این برنامه بینندگان با شهید فریدفر که در کودکی همبازی یکی از مشهورترین خوانندگان لس‌آنجلسی در فیلم «مراد و لیلا» بود، اما مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و به فلسطین، سوریه و در آخر آبادان رفت، آشنا می‌شوند.
مجله تصویری «مهمات» به کارگردانی سید احمد موسویان و سید صادق شهربانویی سعی دارد با شیوه‎ای نو و نگاهی تحلیلی، دفاع مقدس مردم ایران را از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نسل چهارم انقلاب معرفی کند.
این برنامه که با اجرای آقایان صمدی، زین‎العابدین تقی پور، شهبازی و سیدهادی موسوی تقدیم بینندگان می‌شود دارای بخش‎های متعددی است که بررسی عملیات‎های مهم، روایت مهمان، معرفی شهدای خاص، پدیدار شناسی فرهنگی، قصه خوانی، ناشنیده‌ها، تصاویری از پشت جبهه  از جمله این بخش‎ها است.
مجموعه برنامه «مهمات» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیماست که به تهیه‎کنندگی سید احمد موسویان در 26 قسمت 55 دقیقه‎ای ساخته شده است و چهارشنبه‌ها ساعت 45 : 17 از شبکه یک پخش می‌شود.

امتیاز شما