امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی متفاوت به واقعه غدیر خم در «برکه نیلوفر» رادیو نمایش

مشاهده ۳۸۳
۱۳۹۹/۰۵/۱۵- ۱۶:۱۱

هم‎زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، ویژه برنامه «برکه نیلوفر» از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بابک صفی خانی نویسنده و کارگردان ویژه برنامه «برکه نیلوفر» در این باره افزود: در این برنامه از زاویه‎ای کاملا متفاوت به واقعه غدیر خم می‌پردازیم.

او ادامه داد: این یک برنامه ترکیبی – نمایشی – تحلیلی است که نظر افراد مخالف با این واقعه را نیز مطرح می‌کند سپس با شواهد تاریخی و تکیه بر احادیث و آنچه که در آیات قرآن کریم وجود دارد، ثابت می‌کند که این اتفاق رخ داده است و دقیقا همان چیزی است که شیعیان می‌گویند.

در واقع در این برنامه، ابتدا این سوال مطرح می‌شود که آیا آنچه که در حدیث معروف غدیر خم گفته شده، همان چیزی است که شیعیان می‌گویند یا نه؟ و نهایتا با تحلیل و بررسی به نتیجه‎ای می رسدکه با عقیده شیعیان در این خصوص موافق است.

در این برنامه به غیر از عوامل حرفه‎ای رادیو مانند بازیگران، مجری، تعدادی از افراد عادی نیز سوالاتشان را مطرح می‌کنند و کارشناس برنامه به سوالات آن‌ها پاسخ می‎دهد، همچنین چند نمایش نیز در این برنامه اجرا می‌شود.

برنامه رادیویی «برکه نیلوفر» به نویسندگی و کارگردانی بابک صفی خانی، تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست، اجرای معصومه عزیز محمدی، صدابرداری علی حاجی نوروزی، افکتوری محمدرضا قبادی فر، کارشناسی حجت‎الاسلام محمدحسین اسفندیاری، دستیاری افشین ممیشی و با هنرمندی علی اصغر دریایی، حمید یزدانی ابیانه، محمد آقامحمدی و اکبر ملایی روز شنبه هجدهم مرداد، ساعت 9 تا 10:30 صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

امتیاز شما