امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کارآفرینی از تولید مواد شوینده تا صندلی راحتی و کاشتن زیتون

مشاهده ۸۲۵
۱۳۹۹/۰۵/۱۹- ۱۱:۱۵

چهار کارآفرین موفق با حضور در برنامه «جشنواره کارآفرینی سیما» از داستان کار و موفقیتشان می‌گویند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیرارجمند، تولیدکننده مواد شوینده بیولوژیک، مهدی فرامرزی، سازنده صندلی‌های راحتی (پاف)، کیارش قویدل پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی، غلامرضا شهسوار، زیتون کار نمونه و جعفرقلی بدری، مدیرعامل محصولات غذایی رازک، کارآفرینان موفق این هفته برنامه جشنواره کارآفرینی هستند.
اولین مهمان این هفته برنامه «جشنواره کارآفرینی» که امروز یکشنبه 19 مرداد، ساعت 55 : 15، پخش می‌شود، امیرارجمند، تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی کننده بیولوژیک است که نیاز به اسید یا باز ندارد و با استفاده کردن از آن لازم نیست نگران از بین رفتن رنگ لباس یا سطوح باشیم.
مهدی فرامرزی، سازنده صندلی‌های راحتی که کارش را از کارگری و در کارگاه دیگران آغاز کرده و امروز با راه اندازی، کارگاهی 140 متری برای 7 نفر به‎طور مستقیم اشتغال زایی کرده است، دومین میهمان امروز است، او به منظور  اعطای نمایندگی در مرکز و غرب کشور به برنامه جشنواره کارآفرینی آمده است.
کیارش قویدل، پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی هم مهمان روز دوشنبه 20 مرداد، این برنامه است. آقای قویدل برای بینندگان از ایام دانشجویی‌اش می‌گوید که برای کسب درآمد، به فکر فروش گل و گیاه در اینترنت می‎افتد و این کار را ادامه می‎دهد تا الان که کیفیت گیاهانش با برندهای خارجی برابری می‌کند و شرکت‎های بزرگی چون ایرانسل و مپنا مشتری‌های او هستند.
غلامرضا شهسوار، زیتون کار نمونه‎ای که از سال 49 با کار در یک مرغداری در سمنان، وارد بازار کار شده، کارآفرینی است که روز سه‎شنبه 21 مرداد، با بینندگان درباره تلاش‌ها و افت و خیزهای راه‎اندازی مزرعه زیتون و کشاورز نمونه شدن صحبت می‌کند.
رضا نوری، یک آتشنشان دلسوز، هم مهمان روز سه‎شنبه می‎شود؛ آقای نوری، آتشنشانی است که نه تنها به فکر نجات جان مردم از آتش است، بلکه به فکر صدماتی که پودرهای اطفای حریق برای سلامتی دیگران و محیط زیست ایجاد می‌کند هم هست، او پودری تولید می‌کند که برای اطفای حریق استفاده می‌شود و بی ضرر است. او در برنامه جشنواره کارآفرینی بیشتر در این باره توضیح می‌دهد.
اما روز چهارشنبه 22 مرداد و در آخرین روز پخش جشنواره کارآفرینی در این هفته، صاحب یکی از برندهای موفق کشور به برنامه می‌آید تا از راه طولانی که برای کسب موفقیت طی کرده است صحبت کند. جعفرقلی بدری، مدیرعامل محصولات غذایی رازک که از سال 44 فعالیت در بازار کار را شروع کرده است از انگیزه‎اش برای راه‌اندازی کارخانه و تولید داخلی می‌گوید.
علاقه‎مندان  «جشنواره کارآفرینی» ساعت 16 شنبه تا چهارشنبه به‎صورت زنده به تماشای این برنامه می‎نشینند. این برنامه کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که به تهیه‌کنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود.

امتیاز شما