امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ های ایام محرم در شبکه اصالت و فرهنگ

مشاهده ۱۰۹۵
۱۳۹۹/۰۵/۲۵- ۱۰:۱۲

صدا و سیمای مرکز کردستان برنامه‌ های متنوعی را برای ماه‌ های محرم و صفر و ایام عزاداری و شهادت امام حسین(ع)، به صورت زنده و ضبطی در ساختارهای ترکیبی، گزارشی، مستند و سخنرانی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«ریگای سور»(راه سرخ) با تهیه کنندگی عبدالحسین امانی فرد و اجرای حجت الاسلام محمد ربیع درویشی کردستانی، در 13 قسمت 30 دقیقه ای از اول محرم ساعت 23 از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود. این برنامه با ساختار ترکیبی- استودیویی، سعی دارد به شکلی مستندگونه، به آیین‌ های عزاداری منطقه کردستان بپردازد. همچنین  با دعوت از علمای اهل تسنن و تشیع و کارشناسان حوزه و دانشگاه درباره فلسفه قیام امام حسین(ع)، عاشورا و اثرات آن بر جامعه  بحث می‌کند. بخش های روایت زندگی نامه یاران امام حسین(ع)، معرفی پیرغلامان استان، درس هایی از حماسه عاشورا، ولایت و ولایت مداری، ظلم ستیزی و فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) و گزارشی از بیمارستان‌های استان و نگاهی بر الگو پذیری پزشکان و پرستاران از مقوله ایثار و شهادت از دیگر آیتم های برنامه «ریگای سور» است.

پخش 10 برنامه مستند برای معرفی زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه و پیر غلامان کردستانی، 3 نمایش رادیویی 30 دقیقه ای ویژه ایام محرم و 2 نمایش 30 دقیقه ای برای اربعین حسینی، 15 برنامه«سریوه»(نسیم خوش)با موضوع شعر عاشورایی شاعران، معرفی آیین و رسوم محرم در برنامه«کانی ئاوی ئه دب»(چسمه سار ادب)، حضور علمای شیعه و سنی در برنامه «ئواره باش»(عصر به خیر) و مداحان جوان در برنامه«ژوانگه ی لاوان» از اولین روز ماه محرم، پرداختن به موضوع محرم در روستاهای کردستان در برنامه«روستا»، بازسازی رادیویی مستند تلویزیونی«مشق عشق» به مدت 30 دقیقه و ... از جمله برنامه‌های صدای مرکز کردستان در ایام محرم و صفر است.

واحد اطلاعات و اخبار مرکز کردستان نیز با تهیه گزارش ها، اخبار، پیش خبر و برنامه‌های ویژه و مرتبط، ماه محرم را به سوگ می نشیند.

 

امتیاز شما