امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

با برنامه های صداوسیمای آذربایجان غربی در عزای اباعبدالله الحسین(ع)

مشاهده ۳۹۷
۱۳۹۹/۰۵/۲۷- ۱۶:۰۱

هم زمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و عدم برپایی اجتماعات بزرگ حسینی، با تدارک برنامه‌های گسترده با مخاطبان و عاشقان حسینی همراه می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان غربی با برنامه «حسینیه» در دهه اول محرم هر شب ساعت 21:30 به صورت زنده و استودیویی به مدت 60 دقیقه با حضور کارشناسان مذهبی، واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را تحلیل می‌کند. همچنین این برنامه به معرفی پیرغلامان و هنرمندان عاشورایی می‌پردازد.
در دهه اول محرم نیز برنامه تلویزیونی «مرثیه» با برگزاری مسابقه مداحی بین مداحان جوان بعد از اذان مغرب روی آنتن می رود. برنامه معارفی «اذان نغمه سی» هر روز قبل از اذان ظهر به مدت 30 دقیقه به صورت زنده با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و مرتبط با ایام محرم و حماسه حسینی  پخش می‌شود.
پخش سخنرانی مذهبی با موضوع محرم از محوطه دبیرستان الزهرا در شب های ماه محرم و همچنین بررسی و تبیین وقایع عاشورا از مواردی است که در سایر برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه «ائویمیز» با انعکاس نذورات مردمی‌ به آن پرداخته می‌شود.
ویژه برنامه «شب های محرم» هم هر روز عزاداری هیئات  دو مسجد را که منطبق با دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری می‌کنند، پوشش تصویری خواهد داد.

رادیو چی چست نیز  با ویژه برنامه صبحگاهی «عشق کروانی» و عصرگاهی «حسین عاشیقلری» در دهه اول محرم سعی می‌کند  ضمن آگاهی بخشی درخصوص واقعه کربلا به فرهنگ عاشورا، پیام های این واقعه مهم در تاریخ اسلام و معرفی شخصیت های تاثیر گذار آن بپردازد.  بر همین اساس این ویژه برنامه صبحگاهی از ساعت 10:10 و برنامه عصرگاهی از ساعت 18 به مدت 90 دقیقه به صورت زنده به محورهای گوناگون قیام امام حسین (ع) می‌پردازد. پخش مراسم هیئت های مذهبی که با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی عزاداری می‌کنند نیز از دیگر بخش های این برنامه‌ها به شمار می آیند. ضمناً این دو ویژه برنامه نیز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده پخش می‌شوند.
برنامه‌های «اجابت چاغلاری»، «سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «عصر جوانی»، «جوانه‌های چی چست» و «فردا بدون کرونا» نیز از این رادیو با موضوع محرم پخش می‌ شود.

معاونت خبر مرکز آذربایجان غربی هم علاوه بر پوشش عزاداری ماه محرم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با تولید و پخش گزارش های خبری با موضوع فلسفه قیام امام حسین (ع) و عزاداری با الزامات کرونایی، تهیه بسته‌های خبری، گفت و گوی ویژه خبری، گزارش های موضوعی، مصاحبه و خبر مکتوب در این حوزه فعالیت می‌کند.

طراحی صفحه ویژه محرم در وب سایت مرکز، طراحی پویش مردمی‌ با عنوان «هرخانه یک حسینیه»، تهیه موشن گرافی، باز نشر نوحه‌های آذری، انتشار فرمایشات حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری، انتشار کلیپ های عزاداری، انتشار تصاویر عزاداری‌ ها ، بازنشر محتواهایی با موضوع محرم، انتشار گزیده سخنرانی‌ها، برگزاری مسابقه، انتشار اینفو گرافی نیز از عملکردهای محرمی معاونت فضای مجازی آذربایجان غربی به شمار می آیند.

امتیاز شما