امروز چهارشنبه  ۹ مهر ۱۳۹۹

نسخه آزمایشی

عقلانیت مدیریت دوران کرونا در رفتار ملت ایران به اوج خود رسیده است

مشاهده ۱۹۴
۱۳۹۹/۰۶/۱۹- ۱۳:۵۳
معاون امور استان‌ های صدا‌وسیما در جمع مسئولان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور و ... گفت: در شرایطی که جهان درگیر تاثیرات کروناست، عقلانیت و تکیه بر خرد جمعی در رفتار مردم ایران به اوج خود رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در جمع مسئولان نهادهای فرهنگی و تبلیغی و مدیران دفاتر شوراهای تبلیغات اسلامی سراسر کشور، که به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند، با اشاره به شرایط موجود یعنی همه‌گیری ویروس کرونا که همه کشورها را درگیر خود کرده است، اظهار کرد: این بیماری همه شئون زندگی را متاثر و دگرگون کرده و سبک زندگی را تغییر داده است و در عین حال فناوری‌ های نوین ارتباطی هم در این بین اهمیت بیشتری یافته‌ اند.
وی افزود: آیین‌ ها و مناسک مذهبی در سراسر جهان متاثر از شیوع کرونا، با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌ اند و به این ترتیب جهان پساکرونا با دنیای پیش از آن کاملا متفاوت خواهد بود.
معاون امور استان‌های سازمان صدا‌وسیما با بیان اینکه در کشورما زیرساخت‌ های خوبی در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: از سوی دیگر با مدیریت صحیح، همکاری مردمی و اقدامات مناسب و به جای خیرین و نیکوکاران، شاهد وحدت و همبستگی خوبی بودیم که سربلندی ملت ایران را در پی داشت، این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده که ایران اسلامی زیر بار تحریم‌ های ظالمانه قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مناسک مذهبی عموما مردم‌ پایه و جمع‌ محور هستند، محدودیت‌ های ناشی از کرونا کاملا خودنمایی می‌کند، به طوری که این مسئله در ماه مبارک رمضان، شب‌ های قدر و ماه محرم مشهود بود. در عین حال تجلی عقلانیت و وفاداری به خرد جمعی و تصمیم‌ های کارشناسی در ایران اسلامی و در رفتار مردم ایران به اوج خود رسید.
دارابی به شیوه‌های نوین برگزاری مراسم مذهبی و جمعی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌ های موجود که کماکان خواهند بود، بهره‌ گیری گسترده از صدا‌وسیما در استان‌ ها، شبکه‌ های سراسری و برون‌مرزی در اولویت قرار دارد. همچنین باید از ظرفیت ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران هم در گرامیداشت و برگزاری مراسم مربوط به 13 آبان حداکثر بهره‌ را ببریم.
معاون امور استان‌ های رسانه ملی افزود: فراخوانی برای دریافت تصاویر، دل نوشته و خاطرات مردمی درباره اتفاقات مرتبط با 13 آبان در نظر گرفته شده است. همچنین پخش مستند، فیلم و برنامه‌ های گفت‌ و گومحور و میزگرد برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به ضرورت بهره‌ گیری گسترده از ظرفیت فضای مجازی عنوان کرد: از تبلیغات محیطی و شهری هم باید به خوبی استفاده شود و همچنین لازم است از همه نهادهای دولتی و غیر دولتی نظیر شهرداری‌ ها برای این اقدامات کمک گرفت.
دارابی نماز جمعه را یکی از تریبون‌ ها و ظرفیت‌ های خوب برای تبلیغات مربوط به مناسبت‌ های مذهبی و ملی نظیر 13 آبان دانست و تصریح کرد: همچنین باید از رسانه‌ ها برای پوشش گسترده آنچه در نماز جمعه بیان می‌ شود، استفاده کرد.
معاون رسانه ملی گفت: با توجه به شرایط موجود، مراسم 13 آبان امسال باید به صورت کاملا محدود و نمادین، با حداقل جمعیت برگزار شود و از فضاهای عمومی و باز برای این منظور بهره گرفت. در عین حال راه‌اندازی پویش‌ های محلی، ملی و فراملی با تکیه بر عناوینی همچون موکب اربعین، نذر عشق، ما ملت امام حسینیم، برای اربعین، هر دانش‌آموز یک ملت و ... در دستور کار قرار دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما