امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیامدهای جنگ تحمیلی در سریال رادیویی«در مسیر سفر»

مشاهده ۴۷۵
۱۳۹۹/۰۶/۳۱- ۱۲:۴۸

سریال رادیویی«در مسیر سفر» با موضوع پیامدهای جنگ تحمیلی از دو شبکه رادیویی نمایش و فرهنگ پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال رادیویی«در مسیر سفر» به نویسندگی‌هانیه نجفی و یاسمن شکر گزار، درباره پیامدهای جنگ تحمیلی بر خانواده‌ هایی است که عزیزانشان را در جنگ گم کرده اند، یا از دست داده اند.

مجید همزه، کارگردان مجموعه چهارده قسمتی«در مسیر سفر» گفت: خط داستانی مجموعه رادیویی«در مسیر سفر» در همان اوایل جنگ رخ می دهد که کودکی تمام عزیزانش را از دست می دهد و توسط یک عکاس جنگی به خانواده ای که فرزندی نداشته اند، سپرده می‌ شود. حال چهل سال از این اتفاق گذشته است ، آن کودک، مرد جوانی شده که متخصص حاذق و توانایی است و به همراه همسر پزشکش به زندگی اش ادامه می دهد. در این بین عکاس با به اشتراک گذاشتن عکس آن روزها موجب می‌ شود تا مرد جوان دریابد پدر و مادر اصلی اش را در جنگ از دست داده و آنهایی که او را بزرگ کرده اند، پدر و مادر واقعی اش نیستند.

همزه ادامه داد: همین اتفاق موجب بحران روحی او می‌ شود و تصمیم می‌ گیرد تا با جستجو ، هویت گم شده اش را بیابد و اینکه آیا کسی از اقوام او زنده مانده اند یا خیر. در این بین چندین داستان موازی با قصه قهرمان داستان رخ می دهد که همه آنها نیز از بازماندگان جنگ بوده اند.

این کارگردان در خصوص بازیگران این مجموعه رادیویی گفت: صفا آقاجانی در نقش مادر و رامین پورایمان در نقش پدری که این کودک را بزرگ کرده اند، هنرنمایی کرده اند. همچنین نازنین مهیمنی، ناهید مسلمی، مینا شجاع، اکبر گنجی، سیما خوش چشم، سعیده فرضی، ایوب آقاخانی، حمید یزدانی، مینو جبارزاده، محمدرضا علی، مهدی نمینی مقدم، محمد پورحسن، کامیار محبی و ... در ساخت این اثر همکاری کردند.

سریال رادیویی«در مسیر سفر» به سفارش رادیو فرهنگ، با تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری حیدر صفدری و افکتوری محمدرضا قبادی فر در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شد. این مجموعه رادیویی هر روز ساعت 3 بامداد از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود و ساعت 10:30 دقیقه نیز به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

امتیاز شما