امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

از معرفی کارخانه‌ فیروز تا بناهای تاریخی اردبیل در هیسپان تی وی

مشاهده ۳۵۵
۱۳۹۹/۰۷/۰۷- ۱۴:۲۷

برنامه «ایران»شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی کارخانه ای با کارگران معلول، ایستگاه آتش نشانی، اسب سواری و بناهای تاریخی اردبیل می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» که در هر قسمت با سفر به نقاطی جذاب از کشورمان دریچه ای تازه از دیدنی‌ های ایران را به روی مخاطبان باز می‌ کند، در این قسمت از برنامه به کارخانه فیروز می‌ رود. در این کارخانه حدود ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر (۹۲ درصد خط تولید) از کارکنان معلولیت دارند؛ این کارخانه با رویکرد حمایت از معلولان و حذف ابزار آلات صنعتی، از سال ۵۳ به عنوان اولین تولید کننده محصولات بهداشتی کودک آغاز به کار کرد و امروز به عنوان بزرگ ترین تولید کننده در پنج گروه محصولی، کالا عرضه می‌ کند. کالاهایی که به کشورهای افغانستان، عراق و ... نیز صادر می‌ شود.
بخش دیگر این برنامه مربوط به مبارزه با آتش و نبرد بین مرگ و زندگی در ایستگاه آتش نشانی است.
در ادامه، این برنامه به معرفی استان اردبیل در شمال غربی ایران می‌ پردازد. استان اردبیل یکی از مناطق گردشگری در ایران است. از ویژگی‌ های این استان آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه در فصل‌ های بهار و تابستان است که این استان را به سرزمینی رویایی تبدیل کرده است، سرزمینی که در آن لحظات و صحنه‌ های چشمگیری را می توان شاهد بود.
برنامه «ایران» به تهیه‌ کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای چهارشنبه، ساعت 4 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و در همان روز ساعات 7 و 11 و 20 به وقت تهران و در روز پنجشنبه ساعت 13 بازپخش می ‎شود.

امتیاز شما