امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماهوا‌ره‌ های فضایی در مدار موضوع امشب «چرخ»

مشاهده ۳۷۹
۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۱۴:۰۱

«چرخ»، سه‌ شنبه ۱۵ مهر، به مناسبت هفته‌ جهانی فضا، با بررسی نقش ماهواره‌ های فضایی در زندگی ما از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر امید شکوفا، عضو هیئت علمی‌ پژوهشگاه فضایی ایران درباره‌ یک سوال مهم (ماهواره‌ ها چطور زندگی بشر را بهتر می‌ کنند؟) گفت‌ و گو می‌ کند.
در بخش دیگری از برنامه «چرخ»‌ سجاد غضنفری‌ نیا، کارشناس فضایی و علی خورشیدی، روزنامه‌ نگار فناوری درباره‌ ماهواره‌ های مکعبی و ویژگی‌ ها و کاربردهای آن‌ها گفت‌ و گو می‌ کنند. این گفت‌ و گوها به مناسبت هفته‌ جهانی فضا هر سال روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) که به‌ این عنوان نام گرفته، برگزار می‌ شود.
هدف از این کار، ترویج و توسعه‌ دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ ها روی زمین است. امسال هفته‌ جهانی فضا با شعار «ماهواره‌ ها زندگی را بهتر می‌ کنند» برگزار می‌ شود که این موضوع نشان‌ دهنده‌ اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره‌ زمین است. 
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند. «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند

امتیاز شما