امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مجموعه رادیویی«رستگاری به وقت برف»تولید شد

مشاهده ۳۹۲
۱۳۹۹/۰۷/۱۹- ۱۱:۴۷

مجموعه «رستگاری به وقت برف» نسخه رادیویی نمایش صحنه ای«سردار» است که به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه«رستگاری به وقت برف» نسخه رادیویی نمایش صحنه ای«سردار» است که مهر و آبان سال 95 در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفته است. نادر برهانی مرند، این نمایش صحنه ای را با تنظیم رادیویی، در هفت قسمت نوشته است که با کارگردانی ایوب آقاخانی به روی آنتن رادیو فرهنگ و رادیو نمایش می رود.

در  ایوب آقاخانی، کارگردان مجموعه رادیویی«رستگاری به وقت برف» درباره تولید این نمایش رادیویی گفت: این مجموعه، نسخه رادیویی شده نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند است که چند سال پیش آن را به روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر برده است. در آن نسخه، من در نقش دکتر مردانی روی صحنه بازی کرده ام و در نسخه رادیویی آن از نیما رئیسی، که از صداپیشگان خوب کشورمان و بازیگران صاحب نام تلویزیون و تئاتر کشورمان است، دعوت کرده ام تا در نقش دکتر مردانی بازی کند. وی درباره داستان این نمایش رادیویی افزود: مجموعه«رستگاری به وقت برف» درباره  یک سردار دوران جنگ است که در مقطع نمایش ما به کما می رود و ...

نادر برهانی مرند، که نویسندگی مجموعه رادیویی«رستگاری به وقت برف» را بر عهده داشت، گفت: داستان خطی این نمایش درباره یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که مدت دو ماه است در بیمارستان به کما رفته، او خودش را در مفقود الاثر شدن و شهادت دو سرباز مقصر می داند و اتفاقاتی می افتد که ما در این نمایش رادیویی درگیری‌ های ذهنی این فرمانده را در بیمارستان می‌شنویم. وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا نمایش«رستگاری به وقت برف» بر اساس واقعیت نوشته شده است یا خیال گفت: این نمایش کاملا خیالی است و شخصیت های آن واقعی نیستند.

نمایش رادیویی«رستگاری به وقت برف» به نویسندگی نادر برهانی مرند، کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری حیدر صفدری و هنرمندی احمد گنجی، نیما رئیسی، حمید یزدانی ابیانه، رامین پورایمان، بهناز بستان دوست، نوشین حسن زاده، بهرام سروری نژاد تهیه شد.

این مجموعه رادیویی تا پایان هفته هر روز ساعت 3 بامداد از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود و ساعت 10:30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

امتیاز شما