امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

همکاری رسانه استانی گیلان با دادگستری گیلان در مبارزه با فساد

مشاهده ۴۴۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۹- ۱۳:۱۹

مدیرکل صداوسیمای گیلان در نشست هیئت اندیشه ورزی با مسئولان قضایی گیلان، از آمادگی این رسانه استانی برای پوشش فعالیت ها و برخوردهای مقتدرانه دستگاه قضا با فساد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشست هیئت اندیشه ورزی مسئولان قضایی گیلان و صداوسیمای استان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکزی، مدیرکل بازرسی و معاون پیشگیری دادگستری استان، مدیرکل صداوسیما، معاونان و مدیران رسانه استانی در صداوسیمای مرکز گیلان برگزار شد.
باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در این نشست درباره حمایت قاطع رسانه ملی از واحدهای تولیدی گفت: صداوسیمای مرکز گیلان در این زمینه همواره با دستگاه قضا تعامل داشته است. وی از تلاش شبانه روزی قوه قضائیه در مبارزه با فساد قدردانی کرد و افزود: صداوسیمای استان در پوشش فعالیت ها و برخوردهای مقتدرانه دستگاه قضا با فساد فعال است.
رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست، بر همکاری مسئولان قضایی استان و صداوسیمای مرکز گیلان در مبارزه با فساد تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه رفتار صحیح سازمانی و نظام اداری از طرف کارکنان ادارات و احترام به حقوق شهروندی از محورهای اصلی فعالیت دستگاه قضا است گفت: احترام به حقوق شهروندی، مبارزه با فساد و حمایت از تولید سه محور اصلی فعالیت قوه قضائیه است.
وی به تولید محتوای سریع رسانه‌ ها و ایجاد ذهنیت صحیح در مواجهه با رخدادهای مختلف اجتماعی تأکید کرد و افزود: رسانه ملی وظیفه آگاهی بخشی خود را برای اثربخشی حداکثری باید با تولید آثار هنرمندانه انعکاس دهد.
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: رسانه‌ های معاند ناهنجاری‌ ها را در قالبی زیبا برای انحراف ذهن مخاطب تولید می‌ کنند که در این خصوص تلاش رسانه ملی در اقناع مخاطب بسیار اهمیت دارد.

فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب گیلان نیز با بیان اینکه دستگاه قضا حامی رسانه ملی در امر مطالبه گری است، گفت: مدیران و مسئولان نباید از پاسخگویی در رسانه شانه خالی کنند و باید پاسخگوی مطالبات رسانه و شهروندان باشند.
وی با اشاره به دقت دستگاه قضا در رسیدگی به تخلفات افزود: در رسیدگی به پرونده‌ های خاص کمیته‌ های ویژه تشکیل می دهیم تا با دقت به تخلفات رسیدگی کنیم. فلاح میری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌ های مرتبط با تولید و موانع آن از اولویت های قوه قضائیه است افزود: حمایت از تولید و اشتغال سبب کاهش بزهکاری در جامعه خواهد شد.

سیف الله مسرور، مدیرکل بازرسی گیلان هم به دو برخورد سخت افزاری و نرم افزاری با جرایم اشاره کرد و گفت: مبارزه سخت افزاری با مجرمان مرحله آخر در مبارزه با فساد و جرم است که این یک برخورد ریشه ای نیست و احتمال تکرار این جرایم در جامعه وجود دارد.
وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سواد حقوقی در محتوای برنامه‌های صداوسیما گفت: اشراف بر مسائل حقوقی و مصادیق جرایم سبب جلوگیری از سوءبرداشت ها می‌ شود.
مدیرکل بازرسی استان تاکید کرد: رسانه‌ ها با برجسته کردن حرفه ای و عالمانه از مصادیق جرم و فساد می توانند احساس فساد و بدبینی را در جامعه کاهش دهند.

آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم به تأکید قوه قضائیه در مطالبه گری مردم از طریق همکاری سازمان‌ های مردم نهاد و سامانه سجام اشاره کرد و گفت: باید برای فساد ستیزی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بهره برد. وی افزود: در جامعه ای که مطالبه گری پررنگ باشد زمینه فساد هم کمتر می‌ شود.

در این نشست معاونان خبر، سیما، رادیو، فضای مجازی و برنامه ریزی و پژوهش صداوسیمای مرکز گیلان تعامل بیشتر برای تولید محتواهای مرتبط با فعالیت های دستگاه قضا را خواستار شدند.

تصاویر

امتیاز شما