امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«طبیبان مهاجر» روایت ایثارگری پزشکان دفاع مقدس

مشاهده ۴۵۰
۱۳۹۹/۰۷/۲۸- ۰۹:۱۰

مستند «طبیبان مهاجر» با موضوع خدمات پزشکان در دوره دفاع مقدس، از امروز دوشنبه 28 مهر روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند با موضوع خدمات پزشکان در دوره دفاع مقدس تهیه شده و در آن از تصاویر ناب که تاکنون در هیچ یک از برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس دیده نشده، استفاده شده است.
در مستند «طبیبان مهاجر» دکتر سید عباس فروتن که در دوره دفاع مقدس به عنوان یکی از پزشکان مسئول درخطوط مقدم فعالیت می‌کرده است به عنوان راوی، از فعالیت پزشکان در دوران دفاع مقدس و رزمندگانی که به دلیل اقدامات خاص و پیچیده پزشکی در بیمارستان‌ های صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه، زنده مانده اند، صحبت می‌کند.
قسمت اول این مستند که امروز پخش می‌شود، با نام «جراحی زیر آتش» به بررسی آغاز جنگ و اعزام پزشکان به جبهه و ساخت بیمارستان‌ های صحرایی و عمل جراحی در این بیمارستان‌ ها می‌ پردازد. در این برهه، رزمندگان بسیاری با وجود جراحت های سخت حتی در آمبولانس تحت عمل جراحی قرار می‌ گرفتند و زنده می ماندند.در سایر قسمت های مستند «طبیبان مهاجر» روایت یکی از رزمندگان حاضر در جبهه‌ های جنگ را از اعزام به جبهه و مجروح شدن در خطوط مقدم خواهیم دید.
در این مستند علاوه بر پخش تصاویر عمل جراحی رزمندگان، با پزشکانی مانند دکتر کلانتر معتمد و دکتر ایرج فاضل که این رزمندگان را جراحی کرده اند، مصاحبه شده است.
مستند «طبیبان مهاجر» در 13 قسمت تولید خواهد شد که در این هفته، 5 قسمت از آن در شبکه یک روی آنتن می رود.این مستند دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 17 و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 18 پخش می‌ شود.
تهیه کننده «طبیبان مهاجر» هومن نیری، تدوینگر و گرافیست زهره پارسا، تصویربردار علی روزبهانی و مدیر تولید آن مهران علیزاده است. مستند «طبیبان مهاجر» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.

امتیاز شما