امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک گسترده صداوسیمای آذربایجان غربی در هفته وحدت

مشاهده ۳۱۳
۱۳۹۹/۰۸/۰۸- ۱۶:۲۲

صداوسیمای آذربایجان غربی به مناسبت میلاد خجسته حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، با تدارک برنامه‌ های متنوع با محور وحدت میان مذاهب مختلف همراه مخاطبان می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان غربی با ویژه برنامه زنده«رسم عاشقی» به تهیه کنندگی اتابک حبیبی، در روز میلاد پیامبر اسلام از ساعت 8:30 به مدت 120 دقیقه، این عید بزرگ مسلمانان را جشن می‌گیرد.

برنامه«ائویمیز» به تهیه کنندگی لیلا خوشنهاد، روز سه شنبه 13 آبان از ساعت 12:45، سیره اخلاقی و عملی پیامبر اسلام در خانواده‌ ها را تبیین می‌کند. برنامه شبانگاهی«اولدوز» نیز تا 13 آبان از ساعت 21 به مدت 60 دقیقه، با آیتم های شاد و متنوع به صورت ویژه به وحدت و همدلی می‌پردازد.

برنامه‌ های کردی«نوژین»، «پنجره» و «دیار به دیار» نیز از 8 آبان تا پایان هفته وحدت، به تهیه کنندگی علی سهیلی نژاد و محمدرضا صمدی زاده با رویکرد جشن‌ های هفته وحدت در مناطق مختلف استان، روی آنتن سیمای مرکز می رود. همچنین برنامه‌ های صبحگاهی«سحریزخیر» و ظهرگاهی«اذان نغمه سی» و مستندهای تامینی و تولیدی سیمای آذربایجان غربی نیز با موضوع هفته وحدت پخش می‌شود.

رادیو چی چست نیز از 8 تا 13 آبان در برنامه‌ های«سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «اجابت چاغلاری»، «قاصدک»، «جوانه‌ های چی چست» و ... با پخش گزارش، ارتباط با مسئولان، دعوت از هنرمندان، نمایش های طنز، به موضوع هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) می‌پردازد. همچنین ویژه برنامه رادیویی«بایراملیق» به تهیه کنندگی حمیرا آذرخش، در روز میلاد پیامبر اسلام از ساعت 10 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود.بررسی نقش امام صادق(ع) در احیای مکتب تشیع، معنای وحدت در آیات و روایات و ... از محورهای برنامه‌ است.

مولودی خوانی اهل سنت، پخش نماهنگ های آذری در وصف پیامبراکرم، تهیه پوستر و عکس نوشت با موضوع وحدت اقوام شیعه و سنی، سخنرانی‌ های کوتاه در معرفی شخصیت پیامبر، پویش دلنوشته‌ های مردمی درخصوص اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر، انتشار فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت و برگزاری پویش سراسری ختم صلوات در فضای مجازی و ... از اقدامات معاونت فضای مجازی در هفته وحدت است.

واحد خبر صدا و سیمای آذربایجان غربی نیز در هفته وحدت با پوشش مراسم هایی که شیوه نامه بهداشتی را رعایت کرده باشند، گزارش از مردم درخصوص وحدت و همدلی و ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به میلاد پیامبر و هفته وحدت به این مهم می‌ پردازد.

 

امتیاز شما