امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره مجازی توانمندی‌ های زنان با همکاری صدا و سیمای گلستان

مشاهده ۵۱۵
۱۳۹۹/۰۸/۲۰- ۱۲:۳۱

در دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، درخصوص راهکارها و فرصت های ایجاد اشتغال برای زنان کارآفرین و ورزش همگانی تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در این دیدار، با تاکید بر اینکه رسانه استانی، تحکیم بنیان خانواده را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، افزود: برنامه‌ های مختلفی با محور زنان و خانواده و با هدف پرداختن به ارتقاء منزلت و سلامت روح و روان بانوان، با مشارکت کارشناسان و متخصصان حوزه زنان و خانواده در صدا و سیمای مرکز تولید شده است. منتظر حجت گفت: در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی، باید به تحکیم خانواده به عنوان عنصر اصلی جامعه و نقش انسان ساز مادر توجه ویژه ای شود.همچنین مدیریت اصولی  از ارکان مهم این امر است و ایجاد انگیزه از طریق تبلیغات درست، با رایزنی و مشاوره بانوان می تواند به این امر کمک کند.

وی تصریح کرد: در تولیدات و برنامه‌ های صدا و سیمای مرکز گلستان، مباحث فرهنگی، باورها و اعتقادات دینی مردم و سبک زندگی اسلامی را مدنظر قرار داده‌ ایم. مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان با تأکید بر اینکه برای ترغیب دختران و زنان به ورزش و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آن‌ ها، می‌بایست برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود، بیان کرد: ایجاد فضا‌های ورزشی مربــوط به بانوان و ارتقای ســرانه فضای ورزشــی از جمله راهکار‌هایی است که کمک شایانی به توسعه ورزش همگانی می‌ کند و صدا و سیما هم با معرفی  فعالان این عرصه، آمادگی ساخت برنامه‌ های متناسب را دارد.

در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس هیئت همگانی گلستان، ضمن تشکر از تعامل مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در حوزه ورزش به ویژه بانوان گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین رسانه استانی و این اداره کل وجود دارد و سعی می‌کنیم در بحث رسانه و به خصوص صدا و سیما به صورت ویژه ورود کنیم، زیرا معتقدیم اقدامات خوبی در دو حوزه ورزش و جوانان انجام شده است. الهه غیناقی با تاکید بر اهمیت بهداشت، آموزش و ورزش بانوان در مسیر توانمندسازی آنها، خواستار همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت های صدا و سیمای مرکز در این خصوص شد. وی همچنین ضمن قدردانی از عملکرد صدا و سیما در انعکاس مطلوب خبرهای حوزه بانوان و خانواده، بر نقش موثر رسانه ملی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌ های اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس هیئت همگانی استان گلستان افزود:  این اداره کل در نظردارد علاوه بر برگزاری جشنواره‌ های مجازی که  توانمندی‌ های بانوان استان را به نمایش می‌گذارد، شرایطی را برای زنان توانمند در عرصه تولید صنایع دستی، کشاورزی و محصولات خانگی فراهم کند که به خوبی به جامعه معرفی شوند. این امر با هم افزایی و حمایت سایر ارگان‌ها و دستگاههای اجرایی به خصوص صدا و سیما محقق خواهد شد.

امتیاز شما