امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تماشای «نبرد امواج» از قاب شبکه یک

مشاهده ۷۰۴
۱۳۹۹/۰۸/۲۱- ۱۴:۳۰

مستند «نبرد امواج» امشب چهارشنبه 21 آبان، با موضوع معرفی پیشرفت صنعت رادار نظامی ایران و نقش آن در حفاظت از آسمان کشور، از شبکه یک سیما پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داستان این مستند از جنگ جهانی دوم و شروع استفاده از رادارها در پدافند هوایی آغاز و سپس مکانیزم علمی و فنی این سیستم با زبانی ساده توضیح داده می‌ شود.
در ادامه، این مستند که امشب چهارشنبه، ساعت 20: 23، پخش می‌ شود، تاریخ ورود تجهیزات راداری به ایران و پیوستن به نیروهای دفاعی کشور در دوره پهلوی بیان می‌ شود.
بینندگان در مستند «نبرد امواج» با فعالیت پدافند هوایی و راداری نظامی در دوران دفاع مقدس آشنا می‌ شوند و همچنین تصاویری از رشد و گسترش این تجهیزات توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می‌ کنند.
نگاهی به برخی از عملیات های مهم پدافند هوایی در سال های اخیر که با بومی سازی رادارهای نظامی، از سوی فرماندهان ارشد صورت گرفته، یکی از بخش های مهم مستند «نبرد امواج» است.
تلاش صنایع دفاعی برای بومی سازی و به روز کردن تسلیحات راداری و منافع گوناگون آن در صنایع غیرنظامی‌ برای کشور، بخش پایانی مجموعه مستند «نبرد امواج» را تشکیل می‌ دهد.
کارگردان، پژوهشگر و نویسنده این مستند وحید فرجی و تهیه کننده آن احمد شفیعی است.
مستند «نبرد امواج» تاکنون با راهیابی به خانه مستند انقلاب اسلامی، راهیابی به سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، تهران، 1398 و کسب دیپلم افتخار بهترین مجموعه مستندهای تلویزیونی از پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی فردا، تهران 1398، افتخارآفرینی کرده است.

امتیاز شما