امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از مستند سردار بی سر «عبدالله»

مشاهده ۴۱۵
۱۳۹۹/۰۸/۲۷- ۱۱:۰۲

در مراسمی‌ با حضور مسئولان استان فارس از مستند سینمایی «عبد الله» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس  در این مراسم از پخش این مستند در اینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این مستند 100 دقیقه ای گوشه‌ هایی از رشادت های سردار عبدالله اسکندری در دفاع از حرم و حریم اهل بیت علیهم السلام و نحوه شهادت این سردار بی سر به تصویر کشیده شده است و به زودی از شبکه فارس و شبکه‌ های سراسری پخش می‌ شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان مرکز فارس پس از آغاز مراحل تصویربرداری، مجموعه را به عنوان یک کار اعتقادی و با جان دل دنبال کردند، افزود: عوامل این مجموعه برای تصویر برداری، در شرایط حضور گروهک تروریستی داعش در منطقه، به کشور سوریه سفر کردند.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز پس از تماشای مستند سینمایی «عبدالله»، این مستند را کاری فاخر دانست و گفت: این مستند که با یک کار کارشناسی و پژوهش انجام شده و به حقیقت و واقعیت زندگی و رشادت های شهید اسکندری نزدیک است، بسیار جالب و تأثیر گذار بود.

فرمانده سپاه فجر استان، در خصوص شخصیت این شهید گرانقدر هم گفت: شهید عبدالله اسکندری یکی از مردان مجاهد تاریخ انقلاب اسلامی است که برای همیشه ماندگار شده است.

روزیطلب تهیه کننده این مستند نیز گفت: مستند «عبدالله» براساس پژوهش 600 صفحه ای ندا چاوش، کاگردانی، نویسندگی و تصویربرداری حمید هاشم زاده، تدوینگری حسین ایزدی و صدابرداری شکرالله داموغ درمدت سه سال در دمشق و شیراز تهیه و تولید شده است.  

شهید «عبدالله اسکندری» اولین سردار شهید مدافع حرم کشور در خرداد 93 پس از سال‌ ها مجاهدت خالصانه در راه خدا و مبارزه با گروهک تروریستی داعش به آرزوی دیرینه اش رسید و همانند سرو و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین (ع)، به شکل مظلومانه ای به شهادت رسید و پس از شهادت، تروریست های تکفیری سر از بدن پاکش جدا و به شادی و پای کوبی پرداختند.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان، فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس نیز حضور داشتند از خانواده معظم این شهید سرافزار قدردانی شد.

 

تصاویر

امتیاز شما