امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

استفاده درست از زبان فارسی همراه با رادیو نمایش

مشاهده ۴۵۷
۱۳۹۹/۰۹/۰۱- ۱۷:۴۶

رادیو نمایش از دوم آذر برنامه نمایشی جدیدی با نام «ماجراهای آقای تلنگری» را روی آنتن می‌ برد که موضوع آن استفاده درست از زبان فارسی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بهرام سروری نژاد، نویسنده، بازیگر و مجری برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» گفت: پیش از این برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» در قالب یک آیتم در برنامه ای پخش می‌ شد، اما بعد از مدتی به درخواست شبکه رادیویی نمایش به صورت یک برنامه مستقل در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این برنامه بسیاری از مشکلات زبان فارسی که در حال حاضر بین مردم متدوال شده است را در قالب روایتی نمایشی مطرح می‌کند. در واقع در برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» ایرادها و مشکلاتی که در دستور زبان فارسی و گویش آن وجود دارد، همچنین استفاده نادرست از افعال، کلمات و حتی ضرب المثل ها به شکل نمایشی مطرح می‌شود تا به لحاظ معنایی در جای درست خود استفاده شود.

همچنین این برنامه شاعران شناخته شده و حتی ناشناخته ایرانی را نیز به شنوندگان معرفی می‌کند.

در نحوه تولید و نگارش برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» از منابعی مانند فرهنگ دهخدا، فرهنگ عمید و فرهنگ معین استفاده شده است و تمام تلاش و دغدغه برنامه این است که زبان فارسی که بسیار اصیل و غنی است، با استفاده ناصحیح به قهقهرا نرود.

برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» به تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده، نویسندگی، بازیگری و اجرای بهرام سروری نژاد از روز یکشنبه  دوم آذر ماه ساعت 11:30 از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

امتیاز شما