امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی کلینیک سینا اطهر سوژه یک نمایش رادیویی شد

مشاهده ۲۷۳
۱۳۹۹/۰۹/۱۶- ۰۱:۰۸

سریال رادیویی«داوطلب» این هفته از دو شبکه نمایش و سلامت پخش می‌ شود که سوژه آن، آتش سوزی است که چند ماه پیش در کلینیک سینای اطهر تهران رخ داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داریوش روحی، نویسنده مجموعه رادیویی«داوطلب» گفت: چند وقت پیش کلینیک سینای اطهر در تهران دچار آتش سوزی شد که در آن تعدادی گرفتار شعله‌ های آتش شدند، جوانی شهرستانی که برای دستفروشی به تهران آمده بود و در آن نزدیکی بساط داشت، شجاعانه به قلب آتش می زند و تعدادی را نجات می دهد. من شخصیت اول قصه را بر اساس این شخص نوشتم و همین حادثه را نیز در قصه گنجاندم.

وی ادامه داد: سریال رادیویی «داوطلب» که بر اساس آن نمایشنامه ام را نوشته ام، به سفارش رادیو سلامت در اداره کل هنرهای نمایشی تولید شد که رادیو نمایش نیز آن را پخش می‌ کند. این نویسنده تأکید کرد:  با توجه به وضعیت کنونی جامعه و با افزایش گرفتاری‌ ها و مشکلات، همه به دنبال این هستند که گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و دیگه کمتر کسی پیدا می‌ شود که نگران دیگران باشد و در موقع بروز حوادث، به کمک حادثه دیدگان بشتابد.

نویسنده مجموعه رادیویی«داوطلب» تصریح کرد: در اینترنت جستجوهایی داشتم، درباره کسانی که در موقع حوادث، داوطلبانه به کمک دیگران می‌ شتابند. به نمونه‌های زیادی  بر خوردم و از چند مورد برای  پُر کردنِ ظرفِ قصه ام وام گرفتم.

داریوش روحی در پایان گفت: در واقع  بخش هایی  از این داستان بر پایه واقعیت است و بخش های دیگر نیز با تخیل روایت شده و در اصل می توان گفت که این نمایش نامه رادیویی یک ملودرام اجتماعی است.

سریال رادیویی «داوطلب» به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، کارگردانی و بازی فریدون محرابی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و هنرمندی محمدرضا قلمبر، محمد رضاعلی، حمید یزدانی ابیانه، ناهید مسلمی، محمد پورحسن، سعید سلطانی، شیما جانقربان و امیر عباس توفیقی، از 15 آذر ساعت 6:15  دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌ذشود و ساعت 21:45 دقیقه به روی آنتن رادیو سلامت می رود.

امتیاز شما