امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

از صدر تا ذیل افزایش خشونت های نژادی در استرالیا به روایت پرس تی وی

مشاهده ۲۷۸
۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۲:۲۰

مستند «بالا و پایین» (Down and Under) در شبکه پرس تی وی موضوع نژادپرستی و افزایش روزافزون خشونت های نژادی در استرالیا را بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،، این مستند به کارگردانی حمید فرج اللهی محصول سال 2014 پرس تی وی است و به انعکاس همه گیری نژادپرستی در استرالیا می‌ پردازد.
این مستند داستان دو استرالیایی بومی‌ به نام استیون ریج وى و رى جکسون را روایت می‌ کند که در سن کودکى توسط دولت استرالیا به زور از خانواده‌هاى خود گرفته شده و به خانواده‌ هاى سفید پوست سپرده شده اند. این دو که در حال حاضر بالاى 66 سال سن دارند، همچنان حمله و آزار سیاست هاى نژادپرستانه دولت و پلیس استرالیا قرار داشته و وقایعى در رابطه با رفتار نژادپرستانه در استرالیا را بازگو کرده و تلاش و مبارزه بی وقفه براى گرفتن زمین‌هاى اجدادى و حقوق خود از دولت استرالیا را بیان می‌کنند.
مستند «بالا و پایین» همچنین مروری بر زندگی دو مهاجر آفریقایی و برزیلی دارد و بازجویی بی مورد و آزار دانیال مایکل هیلى مهاجر آفریقایى توسط یک پلیس استرالیایی و اذیت و آزار گوستاوو فرالى مهاجر سفیدپوست برزیلى توسط یک استرالیایی در قطار و تهدید وی و خانواده اش به مرگ و تجاوز را به نمایش می‌گذارد.
مستند «بالا و پایین» در 4 قسمت 25 دقیقه ای از 8 تا 11 دی ماه ساعت 4، به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود و تکرار آن نیز در ساعات 9، 15، 20 و 1 پخش می‌شود.

امتیاز شما