امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای آذربایجان شرقی برای ایام فاطمیه

مشاهده ۴۲۸
۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۳:۲۶

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه«صراط» به تهیه کنندگی کوروش رزمی، در شب شهادت دخت مکرم پیامبر اسلام، از سیمای سهند  تقدیم سوگواران فاطمی می‌شود. در این برنامه عاقله نهند از کارشناسان حوزه علمیه خواهران، سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، زندگی و جایگاه آن حضرت در روایات و احادیث، نقش ایشان در دفاع از ولایت، عفاف و حجاب از دیدگاه حضرت فاطمه(س)، جایگاه حضرت از دیدگاه اهل تسنن و ... را بررسی می‌کند. علی اکبر صابری، مداح اهل بیت نیز در این برنامه در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مرثیه سرایی می‌کند.«

همچنین سیمای سهند در ایام فاطمیه برنامه‌ های روتین «چای نبات»، «محبت اوجاقی» و «تبریزیم» را به صورت ویژه با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) به روی آنتن می‌برد.

رادیو آذربایجان شرقی هم در ایام فاطمیه علاوه بر پرداختن به شهادت بانوی دو عالم در برنامه‌های روتین خود، ویژه برنامه‌هایی را هم برای شناساندن  ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار برای مخاطبان در نظر گرفته است. 

ویژه برنامه«یاس کبود» به تهیه کنندگی رقیه دهقان پور و گویندگی یوسف منیری فر، در شب شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) از ساعت 22 با مخاطبان همراهی می‌کند. در این برنامه سیره عملی این بانوی بزرگوار در طول زندگی کوتاه ولی پربارشان به عنوان یک الگوی مناسب زندگی برای شنوندگان تشریح می‌شود.

 برنامه‌ های «سخنرانی»، «گنجینه»، «محفل فاطمی»، «حدیث فاطمی» ، «عقیق» و .. از دیگر تولیدات رادیو آذربایجان شرقی برای این ایام است.

رادیو برون مرزی تبریز برنامه‌«مشکات» را به تهیه کنندگی محمدرضا رحیمی و حسن صادقی و گویندگی جعفر رضایی، با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) تدارک دیده است. ویژه برنامه«سوزلو ساز » به تهیه کنندگی حسن صادقی و گویندگی علیرضا نورالهی، با محور بررسی اشعار فاطمی ترکی به ویژه اشعار آذربایجانی مهدی نعلبندی روی آنتن رادیو برون مرزی مرکز می رود. همچنین برنامه«عائله» به تهیه کنندگی نرگس قماش حاجی و گویندگی رباب قهرمان زاده، نقش بی بدیل حضرت فاطمه(س) در استوار نگه داشتن ارکان خانواده و تربیت فرزندان را بررسی می‌کند.

برنامه‌های«قرآن ناغیلاری» به تهیه کنندگی و گویندگی سجاد دشتی، با موضوع بررسی شأن نزول سوره انسان در مقام برترین بندگان خدا با محور حضرت زهرا (س) و «شهادت فاطمی» به تهیه کنندگی نرگس قماش حاجی و گویندگی سجاد دشتی، با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه از دیگر تمهیدات رادیو برون مرزی مرکز برای این ایام است.

امتیاز شما