امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سروش، منتشر کرد
سروش، منتشر کرد

کتاب «سرمشق گمشده» به چاپ چهارم رسید

مشاهده ۲۳۳
۱۳۹۹/۱۰/۱۰- ۱۲:۰۰
تعداد بازدید:233

چاپ چهارم کتاب «سرمشق گمشده؛ طبیعت بشر» تألیف ادگار مورن با ترجمۀ علی اسدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «سرمشق گمشده؛ طبیعت بشر» نخستین کتابی است که از نویسنده و متفّکر و جامعه‌شناس معاصر فرانسوی، ادگار مورن، به فارسی ترجمه شده است. این پژوهشگر در این کتاب و همچنین در مجموعه‌ای پنج جلدی که به دنبال آن و تحت نام "روش" به رشتة تحریر درآورده است تلاش می‌کند تا میان علوم انسانی و علوم زیستی پیوندی ایجادکند و در پرتو آن نظریة جامعی از «انسان» ارائه دهد که تا کنون وجود نداشته است. او بر این باور است که نمی‌توان انسان را موجودی مجزا و بیگانه از طبیعت دانست. در کتاب سرمشق گمشده، نویسنده سیر تکوین نوع بشر را از آغاز تا به امروز با تیزبینی و موشکافی خاصّی ترسیم می‌کند و تلاش می‌ورزد تا در پرتو دانش‌های جدید رابطة ارگانیک میان فرهنگ و طبیعت را در تکوین نوع بشر نشان دهد. کلید فرهنگ در طبیعت و کلید طبیعت ما در فرهنگ است.

چاپ چهارم این اثر در 243 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 30.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

 

تصاویر

امتیاز شما