امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب«در سایه قرن آمریکایی» به چاپ نخست رسید

مشاهده ۴۱۲
۱۴۰۰/۰۲/۰۸- ۱۳:۱۳

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «در سایه قرن آمریکایی؛ روایت ظهور و افول قدرت جهانی آمریکا» نوشته آلفرد مک‌کوی با ترجمه روح‌الله عبدالملکی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «در سایه قرن آمریکایی؛ روایت ظهور و افول قدرت جهانی آمریکا» نوشته آلفرد مک‌کوی با ترجمه روح‌الله عبدالملکی را منتشر کرد.

آلفرد مک‌کوی، نویسنده این‌کتاب، یکی از چهره‌های شناخته‌شده تاریخ‌نگاری و تحلیل مساله هژمونی آمریکاست که مطالعه تاریخ اروپا و آسیا را هم در دستور کار خود قرار داده است. او اولین‌کسی بود که نقش سازمان سیا و دولتمردان آمریکایی را در قاچاق هروئین در جنوب شرقی آسیا افشا کرد و موجب بروز جنجال‌های زیادی در این‌ زمینه شد.

مولف کتاب پیش‌ رو، در آن مسیری را که آمریکا برای هژمونی و ابرقدرت‌ شدنش طی کرده، ترسیم می‌کند و روش‌های این‌ دولت را در این‌ راه شرح داده است. مک‌کوی چگونگی ادامه تسلط آمریکا بر جهان را هم بررسی کرده و راه‌ حل‌ های ایالات متحده را برای ادامه این‌ راه، برای مخاطب کتابش توضیح داده است. او چین را مهم‌ترین مانع مسیر توسعه آمریکایی جهان در هزاره جدید می‌داند و طرح‌هایی را که احتمال دارد وضعیت فعلی و سلطه آمریکا را بر جهان، پایان ببخشند، درشت‌نمایی کرده است.

ترجمه فارسی کتاب «در سایه قرن آمریکایی» و انتشار آن با همکاری انتشارات سروش و موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران انجام شده است.

این‌ کتاب به‌ جز پیشگفتاری که موسسه مطالعه آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران برای آن نوشته،‌ از ۳ فصل اصلی «درک امپراتوری آمریکا»، «استراتژی‌های ایالات متحده برای بقا» و «پویایی زوال ایالات متحده» تشکیل شده است.

در فصل اول کتاب مخاطب با سه‌ بخش جزیره جهانی و ظهور آمریکا، «بدکاره‌های ما» آمریکا و حکام مستبد و عالم مخفی رو به رو می‌شود. بخش‌ های چهارم تا ششم کتاب هم در فصل دوم کتاب آمده‌ که شامل دولت تجسس و نظارت جهانی، شکنجه و افول امپراتوری‌ها، فراتر از سرنیزه‌ها و کشتی‌های جنگی می‌شود. استادان بزرگ بازی بزرگ، و پنج‌ سناریو برای پایان قرن آمریکایی هم دو بخش هفتم و هشتم کتاب هستند که زیرمجموعه سومین‌ فصل آن را تشکیل می دهند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

رزمندگان مجاهد، تریاک را به آن سوی مرزها انتقال می‌دادند و آن را به تولیدکننده‌های پاکستانی هروئین می‌فروختند. این تولیدکنندگان در ایالت مرزی در شمال غرب پاکستان فعالیت داشتند؛ منطقه‌ای که در آن جنگی پنهان جریان داشت و توسط ژنرال فاضل حق، متحد نزدیک سیا رهبری می‌شد. در سال ۱۹۸۸، تنها در استان خیبر، حدودا ۱۰۲ کارگاه تولید هروئین وجود داشت. در منطقه کوه سلطان در استان بلوچستان، گلبدین حکمتیار، یک بنیادگرای اسلامی و شخصیت مورد علاقه سیا، شش کارگاه [تولید هروئین] را تحت کنترل داشت که بیشتر تریاک تولیدی دره هلمند در افغانستان را تبدیل به هروئین می‌کرد. کامیون‌های یگان لجستیک ملی ارتش پاکستان که جعبه‌های سلاح را از طرف سیا به این مناطق مرزی حمل می‌کردند، محموله‌های هروئین را نیز به سمت بندرگاه‌ها و فرودگاه‌ها می‌بردند تا از آنجا به بازارهای جهانی صادر شوند.

چاپ نخست این اثر در 474 صفحۀ وزیری، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 100000 تومان در انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما