امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ششمین دوره انتخابات شهر و روستا سوژه «6+13» شد/ اعلام اسامی نفرات برگزیده برنامه اول

مشاهده ۲۶۹
۱۴۰۰/۰۲/۱۱- ۱۴:۲۲

مسابقه پیامکی «6+13» کاری از صدا و سیمای مرکز آبادان با هدف افزایش سطح اطلاعاتی مخاطبان نسبت به کارکرد و عملکرد شوراهای اسلامی‌شهر و روستا تولید و از 33 شبکه استانی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  مسابقه پیامکی «6+13» کاری از مرکز آبادان است که به سفارش ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما تولید می‌شود.
عدد 13 به معنای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و عدد 6 به معنای ششمین دوره انتخابات شهر و روستاست و همین دو عدد به عنوان نام برنامه هم در نظر گرفته شده‌اند.
در این برنامه که مدت زمان آن 2 دقیقه و 20 ثانیه است درباره یکی از موضوعاتی که مردم باید درباره آن اطلاعات داشته باشند، صحبت می‌شود؛ به عنوان مثال موضوع شفافیت به میان می‌آید و سپس پرسیده می‌شود یک مسئول تا چه اندازه باید شفافیت داشته باشد و این شفافیت‌ها چیست؟
در نهایت، بحث به سمت شفافیت مالی برده شده و یک سوال پرسیده می‌شود و آن هم این است که شما می‌دانید پول‌هایی که متعلق به شورای شهر است در کدام صندوق نگهداری می‌شود؟ مردم باید به این موضوع پاسخ بدهند و در مسابقه شرکت کنند.
علت پرداختن این مسابقه به مسئله شوراها، خلأ محتوایی درباره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستاست زیرا مشخص شده عموم مردم اطلاعات کاملی نسبت به وظایف و کارکرد شوراها و عملکرد آنها ندارند.
این مسابقه پیامکی در راستای آموزش، آگاه ساختن و تلنگر زدن قدم برمی‌دارد و هدف از تولید آن، ارتقاء سطح اطلاعات مردم نسبت به عملکرد شوراهاست تا خردادماه امسال انتخاب درست و مطمئنی داشته باشند. همچنین کلید واژه «28 خرداد» در این مسابقه پیامکی دائما تکرار می‌شود تا توجه مخاطب را به یک فرصت جدید جلب کند.
«13+6» در سه حوزه تصویری، صوتی و مجازی پخش می‌شود که شامل 33 شبکه تلویزیونی، 33 رادیوی استانی و 33 کانال اختصاصی مراکز در شبکه‌های اجتماعی است.
این مسابقه پیامکی در هر قسمت سه جایزه به مبلغ 5 میلیون ریال برای برندگان در نظر گرفته است که برندگان نخستین قسمت 6+13 آقایان محمدطاها جعفری از فارسان، حسین وارسته از اردبیل و نصرالله امین‌زاده گوهری از کرمان بوده‌اند.

امتیاز شما