امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

یک مترجم و یک نویسنده میهمان «چاپخانه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۰/۰۵/۱۰- ۱۲:۳۳

دو اثر یکی ترجمه ای از زهره دودانگه درباره انسان شناسی و دیگری نمایش نامه ای با نام «کاغذ باطله» از نسرین احمدخانی امشب ۱۰ مردادماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چاپخانه» این هفته مریم بیانی با زهره دودانگه مترجم کتاب «انسان و فرهنگ» (درآمدی بر انسان شناسی) گفت و گو می‌کند.

انسان شناسی علم گونه انسان است که انسان را در طیفی از ابعاد مطالعه می‌کند، از زیست شناسی و تاریخچه تطوری گونه انسان اندیشمند تا عناصر جامعه و فرهنگ که به طور قطعی انسان را از دیگر گونه‌های حیوانات متمایز می‌کند. علم انسان شناسی به علت دربرگرفتن موضوعات گوناگون، به ویژه از میانه قرن بیستم، تبدیل به مجموعه ای از رشته‌های تخصصی تر شده است. این کتاب ترجمه مقاله بلند انسان شناسی به قلم نویسندگان دایره المعارف بریتانیکاست و تاریخچه این رشته، شاخه‌های گوناگون آن و تحولش را در مناطق مختلف جهان بازگوی می‌کند.
همچنین همراهان این برنامه می‌توانند شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با نسرین احمدخانی نویسنده نمایش نامه «کاغذ باطله » باشند.
نمایشنامه کاغذ باطله نوشته نسرین احمدخانی روایتی از روابط انسانی است که درگیر دروغ و سوءتفاهم شده است.
این کتاب در مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی دومین جشنواره خصوصی تئاتر عنوان مرداد 1395، اردبیل، رتبه برتر نمایشنامه‌های تألیفی کوتاه را کسب کرده است. این نمایشنامه روایت چند نفر را نشان می‌دهد که به دنبال حقیقت و کشف راز همدیگر هستند. 
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفت‌وگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما