امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه سحرراوی همبستگی ایرلندی‌ها با مردم فلسطین

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۰/۰۸/۱۵- ۱۴:۰۶

قرابت و نزدیکی مردم ایرلند با فلسطینی‌ ها در زمینه‌ های مبارزاتی و تاریخ مظلومیت دو کشور در مستند «یک روح در دو بدن» در کانال اردوی شبکه سحر به نمایش گذاشته می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میان افکار عمومی ایرلندی‌ها، موضوع فلسطین سالهاست که فارغ از ملاحظات سیاسی, اقتصادی و جغرافیایی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. مبارزه ایرلندی‌ها با انگلیسی‌ ها به چند جنگ داخلی شدید منجر شد و در نهایت 6 ایالت شمالی در اختیار انگلستان قرار گرفت. با صدور قطعنامه تقسیم فلسطین در سازمان ملل متحد؛ ایرلندی‌ ها سیاست صهیونیست ها را مشابه عملکرد انگلستان در مورد کشور خود دانستند.
این مستند قصد دارد ارتباط معنوی و منسجم میان جمهوری ایرلند، که خود زخم خورده جنایات نظام های حاکم امپریالیستی است را با مردم فلسطین، موقعیت انسجام روحی و روانی این دو کشور را در زمینه‌ های مبارزاتی و نیز تاریخ مظلومیت این دو کشور و مبارزه علیه دولت های متخاصم و ستم گر را به نمایش بگذارد.
در این خصوص تحلیل خواهد شد؛ جمهوری ایرلند که هنوز انقلاب خود را تا حصول اتحاد کامل با ایرلند شمالی و رهایی از قید و بند دولت انگلستان ناتمام می داند، خود را در این مبارزه بسیار شبیه به موقعیت فلسطین می‌ شناسد.
در این مستند ضمن آشنایی کامل با جمهوری ایرلند، فعالین سیاسی و گروه‌های مختلف از جمله کمپین بین المللی حقوق بشر، همبستگی فلسطین و ایرلند و نیز مردم ایرلند مورد مصاحبه قرار خواهند گرفت.
«یک روح در دو بدن» به تهیه کنندگی پروانه سعیدی، تولید شبکه پرس تی وی بوده و توسط سید وصال خاتمی‌به اردو زبانگردانی شده است.
این مستند امشب شنبه 15 آبان ساعت 18 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می رود.

 

امتیاز شما