امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دو کتاب در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌ شوند

مشاهده ۸۸
۱۴۰۰/۰۸/۱۶- ۰۸:۱۸

کتاب «بوی گرم شکوفه‌های بادام» و‌ نمایش نامه «و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» دو اثری هستند که برای معرفی به برنامه «چاپخانه»رادیو فرهنگ رسیدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه ای از رادیو فرهنگ برای معرفی تازه‌های نشر ‌و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان است.

در برنامه «چاپخانه» این هفته، صادق وفایی، کارشناس مجری با مجید قیصری، گردآورنده کتاب «بوی گرم شکوفه‌های بادام» درباره این کتاب گفت و گو می‌ کند.
این‌ کتاب روایت‌های کوتاهی از زندگی امروز ما، که تاریخ انقضا ندارند و تا امروز به شیوه‌های مختلف بارها آن‌ها را شنیده‌ایم را بازگو‌ می‌ کند و جزو داستان‌های برگزیده جشنواره داستان‌ نویسی خاتم است.
قیصری از آثار منتخب جشنواره، تعدادی را به مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ارائه کرد و از بین آن‌ها ۱۱ داستان نهایی و منتشر شدند.
در این‌ کتاب داستان‌هایی از زهرا کاردانی، علی آرمین، فائضه غفارحدادی، محیا حلاجی، مرتضی فرجی، مهدیه جلالی، معصومه صفایی‌‎راد، فاطمه جعفری، نجیبه فیروزی، الهه طاهریان و مجید قیصری منتشر شده است.

همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با اکبر صادقی، نویسنده نمایشنامه «و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» باشند.
این نمایشنامه‌ نیز برگزیده مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی دومین جشنواره خصوصی تئاتر است.
نمایشنامه «و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» سه شخصیت مرد، دختر، و زن دارد ‌و داستان مردی است که به خاطر فرزند پسر با همسرش دچار اختلاف شده و با دختر جوانی وارد رابطه عاشقانه شده است. او اگرچه همسرش را دوست دارد، اما به دنبال هوس زودگذری با آن دختر ادامه داده، تا جایی که همسرش متوجه خیانت می‌ شود. در پایان زن و دختر، هر دو با دو نوع سم مختلف، همدیگر را در خانه مرد مسموم می‌ کنند.
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، یکشنبه‌ها ساعت 21 برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

امتیاز شما